Publicitat
Publicitat

La guantera

La maduresa consolidada de Seat

Seat ha canviat, i això no és tan sols un eslògan de màrqueting. La broma de substituir l'acrònim Sociedad Española de Automóviles de Turismo, que alguns murris manipulaven per Siempre Estamos Apretando Tornillos, ha passat a la història, però han hagut de passar 60 anys perquè això es donés. Els cotxes que es fabricaven a la Zona Franca tenen poc a veure amb els que es construeixen a Martorell, on produeixen deu models diferents sobre quatr e plataformes diferenciades.

La nova Seat és una empresa tecnològica, moderna, ecològica, jove i que cada any inverteix ni més ni menys que tres-cents milions d'euros en R+D+I. Tot això els ha portat a liderar les vendes del mercat espanyol, trenta-un anys després de fer-ho per última vegada, gràcies a la creació de productes de molta qualitat.

Aquest és el cas de l'Exeo, que ara a la motorització dièsel hi incorpora el canvi de set marxes automàtic del sistema Multitrònic CVT, disponible també a través d'una palanca seqüencial o de lleves darrere del volant. Aquesta transmissió automatitzada ens permet disposar de tres programes de conducció diferents.

Amb aquesta novetat, la gamma Exeo es compon de tres motors dièsel i quatre de gasolina, dos nivells d'equipament, Style i Sport, i dues carrosseries: berlina i familiar, o ST.

Les previsions de vendes indiquen que un 60% d'aquests cotxes seran adquirits per empreses. Això ens pot fer pensar que aquest Exeo és un cotxe "de feina", però la veritat és que, sobretot, estem davant d'un vehicle que ofereix unes sensacions molt bones per a un ús habitualment familiar.

L'associació del motor dièsel amb la transmissió automàtica -fins ara només disponible en el motor TSI de gasolina de dos litres i 200 CV- proporciona una suavitat de marxa molt agradable, sense tibades ni brusquedats de cap mena. Aquest propulsor, un 2.0 Tdi amb tecnologia common rail , és un dels més utilitzats en tot el grup Volkswagen, i disposa d'un parell motor molt bo (320 nm), probablement la clau d'aquest comportament tan suau.

La introducció del canvi automàtic ha permès algunes modificacions a la part posterior del cotxe, que han proporcionat més espai als seients del darrere.

La qualitat de l'equipament de sèrie és molt alta, amb força opcions complementàries, com ara el navegador, el sostre amb cèl·lules solars, parabrisa acústic i el sistema d'àudio creat per Bose que permet disposar de deu altaveus.

Pel que fa al comportament dinàmic de l'Exeo, és impecable, tota vegada que aquest cotxe aprofita la mateixa plataforma de l'antic Audi A4.

La genètica d'Audi, precisament, es respira per tot arreu en aquest cotxe, però al preu d'un Seat. Aquest argument encara el converteix en una opció de compra més interessant, sempre que -això sí- no ens importi tenir el mateix cotxe patrulla que en la versió berlina portarà la Guàrdia Civil, un cos policial que no anava amb cap Seat des dels temps del famós 131.

fitxa tècnica

MOTOR: 2.0 dièsel

CANVI: Aut. Multitrònic (7 vel.)

TRANSMISSIÓ: Al davant

POTÈNCIA: 143 CV

PES: 1.545 kg

MIDES: 4,66 x 1,77 x 1,43

MALETER: 460 l / 442 l (ST)

PREU: Des de 28.990 €