UN DESPLAÇAMENT COMPLICAT
Esports 25/05/2011

El soci haurà de decidir si corre el risc de no ser a Londres

El soci del Barça que vulgui ser a Londres pot contractar un autocar que posa el club per si dissabte tanquen els aeroports, però s'ha de decidir demà, i amb el risc que no li tornin els diners.

Albert Solé
3 min
MAREA D'AUTOCARS L'esplanada del Camp Nou plena d'autocars el 16 de maig del 2006 preparats per sortir cap a París a la conquesta de la segona Champions.

Barcelona.Encara que arribi dissabte i les cendres del Grímsvötn no hagin arribat a afectar els aeroports de Londres, el maldecap que ja ha generat aquest volcà islandès és considerable. El primer equip va sortir ahir de Barcelona per evitar problemes, però el maldcap greu que ha hagut d'afrontar la directiva del Barça és com afectarà el possible tancament de l'espai aeri europeu el desplaçament massiu de 24.000 aficionats del Barça que no es volen perdre la final de la Champions a Wembley.

Ahir el portaveu de la junta directiva va explicar amb pèls i senyals les opcions (A, B i C) que ofereixen el club i l'agència oficial del Barça -Halcón Viatges- perquè cap soci blaugrana que hagués contractat el viatge amb avió amb ells (370 euros per anar i tornar el mateix dissabte), es quedi a Barcelona. L'alternativa és la carretera, i el club posa a disposició de tots el socis que havien contractat el vol a Londres una plaça en un autocar que sortirà de Barcelona el divendres a les 9 del matí -no tothom podrà demanar festa de la feina-, que tardarà 20 hores a arribar a la capital britànica i que costarà 190 euros. Aquest autocar, però, s'ha de contractar abans de demà a les set de la tarda, i si no es fa abans d'aquesta hora, el soci s'haurà d'arriscar i confiar que dissabte finalment pugui volar.

El problema principal que genera aquesta alternativa és que el soci s'ha d'arriscar (risc, la paraula clau) a prendre una decisió important a cegues -sense tenir la seguretat si dissabte es podrà volar o no-, o bé assegurar-se de ser a Londres a canvi de pagar el viatge dues vegades -avió (370 euros) i autocar (190)-, cosa que no tothom pot fer, amb el risc que no et tornin els diners de l'opció descartada.

Em tornen els diners?

La segona clau de tot aquest embolic són els diners. El primer fet a tenir en compte és que el preu de l'entrada de Wembley -des dels 90 euros fins a la barbaritat que hagi pogut pagar algú a la revenda-, passi el que passi amb els avions i sota cap concepte, la UEFA no el retornarà. Això per començar. Després, el soci que no contracti l'autocar i confiï que els vents del nord desviïn el núvol de cendra, si al final no pot viatjar perquè es tanca l'espai aeri, sap que li tornaran els diners dels bitllets d'avió, però haurà de veure el partit per televisió a casa seva. Al soci que no vulgui prendre riscos i reservi una plaça d'autocar pagant 190 euros per si de cas i finalment pugui volar amb avió, ni Halcón Viatges ni el club li tornaran els diners de l'autocar. Aquesta possibilitat ha sigut molt criticada, però el portaveu de la junta, Toni Freixa, ho deixa molt clar: "No tenim cap indici de què passarà amb el volcà, estem en una situació d'incertesa, el pla de vol és el previst, i si les circumstàncies canvien oferim alternatives als socis perquè puguin triar i acceptar el seu risc". D'altra banda, els socis que no tinguin contractat el viatge amb el club però que vulguin una plaça en aquests autocars només ho podran fer si queda lloc, i per 250 euros.

I la tornada?

També pot passar que hi hagi socis que no vulguin esperar fins a l'últim moment, pugin a l'autocar divendres al matí i agafin tren o cotxes particulars per anar a Wembley, però que finalment l'espai aeri no es tanqui. En aquest cas, tots ells podran tornar a Barcelona amb avió tal com havien previst. Però si és al revés, que dissabte es pot volar i agafen l'avió i un cop a Londres es tanquen els aeroports, el club també ha previst que la tornada de tots els aficionats es pugui fer amb autocar, i aquest cop sense cost addicional.

stats