Audiències
Esports 10/06/2013

Un diumenge marcat pels esports a la televisió

El Gran Premi del Canadà de Fórmula 1 encapçala el rànquing d'audiència. La final de Roland Garros permet a Telecinco liderar la tarda i el clàssic de bàsquet s'imposa al migdia

Ara
2 min
Vettel acaba amb la malastrugança

BarcelonaTres competicions esportives, en tres horaris diferents, van marcar el consum televisiu d'aquest diumenge i van aconseguir imposar-se cadascuna en la seva franja. La que va obtenir més bons resultats va ser el Gran Premi del Canadà de Fórmula 1, que va tenir 698.000 espectadors a TV3 –amb un 25,4% de quota de pantalla– i 473.000 més a Antena 3 –amb un 'share' del 17,2%–. La transmissió del canal públic va ser l'emissió més vista del dia, mentre que la d'Antena 3 va ocupar la cinquena posició.

Pel que fa a la tarda, la final de Roland Garros entre entre Rafael Nadal i David Ferrer va reunir 454.000 espectadors i va arribar al 20,3% de quota, amb un audiència força estable al llarg de les dues hores i quart que va durar el partit. Això va permetre a Telecinco dominar la franja, tot i que el cinema d'Antena 3, primer amb 'Un golpe del destino' i després amb 'El misterio de la dama gris', va anar guanyant seguidors fins a pràcticament igualar els resultats del tenis a la part final del partit.

La tercera gran cita esportiva del dia –la primera, per ordre cronològic– va ser el primer partit de la final de la Lliga Endesa de bàsquet entre el Reial Madrid i el Barça Regal. Sense obtenir unes xifres tan espectaculars com les altres dues proves, el matx va imposar-se a la seva franja amb 240.000 espectadors i un 17,1% de quota per a TV3, i 103.000 seguidors i un 7,4% de 'share' a La 1.

A banda dels esports, el 'prime time' va quedar en mans d'Antena 3 gràcies a la pel·lícula 'Safe', que va reunir 610.000 persones i va assolir una quota de pantalla del 20,7%, de manera que va ocupar el tercer lloc del rànquing diari –per darrere de la Fórmula 1 i el 'Telenotícies Migdia'–. La cinta va superar l'especial de TV3 '360: Mourinho, XQ?', que amb 396.000 seguidors va disputar-se la segona plaça amb la pel·lícula de La 1 '¿Qué fue de los Morgan?', que va reunir 362.000 persones.

Mentrestant, 'El objetivo de Ana Pastor', a La Sexta, va caure dels 480.000 espectadors de l'estrena a 320.000, amb un 10% de quota, però tot i així va poder superar el partit de la selecció espanyola de futbol sub-21, que va aportar a Cuatro 205.000 seguidors.

En el conjunt del dia, TV3 va aconseguir aturar l'embat habitual d'Antena 3 els caps de setmana i va liderar:

  1. TV3: 14,5%
  2. Antena 3: 13,8%
  3. Telecinco: 8,3%
  4. La 1: 8,1%
  5. Cuatro: 5,4%
  6. La Sexta: 4,3%
  7. FDF: 2,7%
  8. Paramount Channel: 2,4%
  9. Neox: 2,2%
  10. La 2: 2,2%
stats