Publicitat
Publicitat

El circuit reomple les grades mirant a l'estranger

La xifra d'espectadors puja per primer cop des del 2008

Més enllà dels guanyadors i de la bona organització, l'èxit dels Grans Premis també depèn del nombre d'espectadors. I en això el Circuit de Catalunya no és una excepció. Enguany, per primera vegada des del 2008, el traçat ha guanyat públic al Mundial de motociclisme (91.733 espectadors en la cursa d'ahir). I la raó cal buscar-la a l'estranger. La nova política de venda d'entrades va permetre que l'any passat l'assistència a la Fórmula 1 (l'altre gran esdeveniment del motor) augmentés un 4%. Aquesta temporada totes dues han crescut més d'un 15%.

"El cas de la Fórmula 1 és l'èxit del treball de l'equip comercial del circuit. N'estàvem convençuts i així va ser. El de MotoGP és més sorprenent, perquè crèiem que no aniria tan bé. Però ens ha funcionat", reconeix Salvador Servià, director del Circuit de Catalunya.

El rècord d'assistència a Montmeló és de 140.700 espectadors l'any 2007, per la F-1. I un any després es va tocar sostre en les motos amb 113.150 assistents. Però des de llavors les estadístiques havien baixat perillosament, i s'havia arribat fins i tot a qüestionar la viabilitat d'aquestes curses al traçat català, ja que s'ha de pagar un cànon als organitzadors per acollir aquestes proves. Per Servià, la remuntada del 2013 és el millor aval perquè les principals curses passin per Montmeló. "A més, aquesta venda va lligada al turisme, amb tots els beneficis que comporta", afegeix, donant valor al públic de fora.

França, primer, i la Gran Bretanya en segon lloc van ser els dos països que van comprar més entrades per a la cursa d'ahir (a la Fórmula 1, la majoria eren britànics, seguit d'alemanys i francesos). I l'aposta per la temporada vinent és reforçar aquestes vendes, que s'acostumen a fer en format de paquets turístics.

"L'any passat semblava impossible, però amb la pujada d'aquest any crec que, d'aquí un parell de temporades, podem arribar als 120.000 espectadors", diu Servià. Aquesta és la xifra que el director del circuit es marca perquè surtin els números a les dues proves més importants que organitza el traçat, tant per la venda d'entrades com per l'impacte econòmic a la zona.

La carta als reis es compliria si les proves poguessin ser "l'una a la primavera i l'altra a la tardor", perquè estiguessin tan espaiades com fos possible en el calendari. De totes maneres, Servià reconeix que aquesta possibilitat és llunyana i es conforma que les curses estiguin separades per unes cinc setmanes, com aquest any, i sempre evitant l'estiu, "quan els aficionats prefereixen anar a la platja".

Mas i l'himne espanyol, xiulats

Com ja és habitual als Grans Premis de Montmeló, alguns aficionats van rebre el president de la Generalitat amb una xiulada, quan va lliurar el trofeu a Jorge Lorenzo, guanyador a MotoGP. D'altra banda, també es va xiular l'himne espanyol (que va sonar en honor als guanyadors de totes les categories, dos mallorquins i un català), i a la tribuna de premsa es va desplegar una gran pancarta amb el lema " Catalonia is not Spain ".