Publicitat
Publicitat

ESPÈCIE PROTEGIDA

Una campanya sense projectes

Un club com l'Espanyol és una organització complexa. 47 milions de pressupost, més de 30.000 abonats, 300.000 seguidors. I està en un moment clau: el de decidir qui estarà al capdavant en aquesta conjuntura tan difícil. Els dos candidats amb possibilitats tenen experiència en la gestió del club i són coresponsables de la situació actual. Tots dos saben l'embolic que els espera. Però tant Collet com Oliveró són molt pericos i tenen la il·lusió de convertir-se en president del club dels nostres patiments. Han buscat gent preparada per integrar els seus equips, en què no falten llicenciats, enginyers i màsters diversos.

Si tens il·lusió, ets responsable i ets capaç t'has de presentar a aquesta campanya amb un projecte, has d'haver escrit un programa. Sembla obvi, veritat? Doncs no: Collet té un "programa" d'un full, i Oliveró -més treballador- en necessita, només, un més.

Són documents sense cap dimensió estratègica, articulats a partir d'uns calaixos purament descriptius (molts semblants: àrea social, àrea esportiva, etc.) dels quals penja una barreja de declaracions d'intencions i de propostes concretes sense cap fil conductor. Uns documents que si me'ls presenten els meus estudiants de primer curs de planificació estratègica rebrien un suspens. I això que no sóc gens dur.

La pobresa dels programes pot ser símptoma de moltes coses, totes preocupants. D'una incapacitat: si no saben definir un projecte, ¿com gestionaran el club? D'un menyspreu a un procés que, finalment, no depèn de qui té el millor projecte: no han entès res. D'una absència de model i d'idees, d'una situació límit que no dóna marge de maniobra i que no volen fer evident. O, possiblement, d'una combinació de tots aquests factors.

I les conseqüències d'aquesta absència també són greus. La candidatura "apolítica" parla de banderes, tots prometen joc net mentre es llancen les plusvàlues a la cara: el nivell del debat és molt decebedor. Però no perdo l'esperança: potser fa nits que estan escrivint el programa i un dia d'aquests ens donaran una gran sorpresa.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF