Publicitat
Publicitat

CAMPANYA PROMOCIONAL

La junta de l'expresident va rebutjar la publicitat que sí que ha acceptat el Madrid

El 'Visit Spain' no va seduir Joan Laporta

El ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, va justificar ahir que tan sols el Reial Madrid porti publicitat d'Espanya al·legant que Joan Laporta es va negar que el Barça fes el mateix.

Ni equip del govern ni res que s'hi assembli. El ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, va voler deixar clar ahir en la compareixença de premsa posterior al consell de ministres que el Barça de Joan Laporta es va negar a portar publicitat d'Espanya a la samarreta i és per això que tan sols el Reial Madrid la llueix.

Segons Sebastián, "l'anterior junta directiva del Barça", la de Joan Laporta, va rebutjar la possibilitat que el Barça participés en una campanya de promoció turística d'Espanya, que hauria estat també de promoció de Barcelona.

La marca Reial Madrid es convertirà en símbol d'Espanya per atraure el turisme estranger, segons un acord firmat pel club, el ministeri d'Indústria i la Comunitat de Madrid, que també serà promocionada. La televisió del Reial Madrid explicava aquesta setmana l'acte en què es va fer públic l'acord. Ahir, però, la polèmica va arribar al consell de ministres.

Un periodista va preguntar-li al ministre d'Indústria per què s'ha triat un club en concret per promocionar Espanya i Sebastián va respondre que la campanya - Visit Spain, visit Madrid - es fa amb la Comunitat de Madrid i que el Reial Madrid és una marca molt coneguda mundialment. El ministre va afegir que l'acord es va intentar també amb el Barça "i no hi va haver manera, almenys amb l'anterior equip directiu", el de Laporta. "Si haguessin volgut, hauríem fet una versió de la campanya amb l'eslògan Visit Spain, visit Barcelona ", va argumentar.

Turistes en clau esportiva

El ministre d'Indústria va recordar que durant l'any 2010 van arribar a Espanya 53 milions de turistes, dels quals dos milions estaven interessats en esdeveniments esportius. A més, sis milions més tenien certa curiositat per aquests tipus d'actes.

Miguel Sebastián va apuntar que el govern estatal fa promoció exterior on els esportistes tenen un enorme valor per vendre la "marca Espanya" i que ho ha fet amb la selecció de futbol, amb la de bàsquet, amb la moto GP i també amb alguns esportistes individuals.

En aquest sentit, Sebastián va recalcar que el socialista és el primer govern espanyol que dóna suport a la selecció espanyola de futbol.

El ministre va aprofitar la seva compareixença per criticar amb ironia Fernando Alonso, que es va mostrar contrari al nou límit de velocitat per autopistes i autovies: "Hamilton és del Regne Unit i no es va quedar adormit al volant", va dir amb malícia.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT