10/03/2012

Subaru XV 2.0 d: un pràctic multipistes

3 min
Subaru defineix el seu model XV com un cotxe aventurer i urbà.

Que una marca anunciï en els temps actuals que compta duplicar les vendes és una notícia que entusiasma. Aquest és el cas de Subaru, que confia passar dels 1.079 cotxes venuts a Espanya el 2011 als més de 2.000 d'aquest exercici. La previsió es basa en les vendes addicionals que esperen del seu nou model, el Subaru XV, nascut per plantar cara el Nissan Qashqai, el rei del segment dels SUV -els totcamí- a Espanya. Aquesta és una parcel·la de comerç que ha crescut un 34% en els últims mesos i en la qual també haurà de competir contra altres productes d'èxit, com el Ford Kuga, el Volkswagen Tiguan i el Hyundai ix35, a l'espera del remodelat Honda CRV, que arribarà a finals d'any.

El Subaru XV és el cotxe més important per a la marca japonesa de la seva actual gamma europea i ve a enfortir l'oferta presentada a través del Forester com a vehicle crossover . A Subaru li agrada definir aquest cotxe com un "aventurer urbà". I la veritat és que gràcies a una optimització de l'aerodinàmica ofereix un bon espai interior amb elements funcionals que potencien aquest caràcter ciutadà i modern. Però, curiosament, on més ens ha agradat el XV és justament fora d'aquest àmbit. El nou Subaru excel·leix més enllà de l'asfalt, sobretot quan el fem servir per circular per pistes forestals. L'èxit d'aquest comportament rau en l'eficàcia de les suspensions de recorregut llarg, més adequades per a camins plens de sots que no pas per a carreteres amb revolts de velocitat mitjana/alta, i, sobretot, a la gran alçada que deixa lliure en relació al terra (220 mm), sense arribar a les cotes dels 4x4 convencionals.

Malgrat això, el cotxe disposa d'un centre de gravetat força baix, cosa que compensa els hipotètics efectes negatius de l'alçada. Això és possible gràcies a la utilització d'un motor bòxer de cilindres oposats amb una carrera llarga, però també a l'equipament d'una transmissió integral que reparteix simètricament la feina entre els dos eixos.

En comparació amb el Forester, el Subaru XV és un cotxe més fort i elegant, que aporta més disseny i equilibri i, per sobre de qualsevol altre consideració, és un totcamí real.

El nou Subaru està disponible en tres motoritzacions diferents: 1.6 gasolina de 117 CV; 2.0 gasolina de 150 CV, només amb canvi automàtic, i 2.0 dièsel amb la mateixa potència, però amb canvi manual. Aquesta última és la versió que hem analitzat, i ens ha deixat un bon gust de boca tot i que no disposa de gaire potència utilitzable a baixes voltes, i malgrat una manipulació massa lenta de la palanca selectora de velocitats. Disponible en quatre graus diferents d'acabats, segons la motorització, el Subaru XV ofereix uns bons nivells de seguretat, com ho certifica la concessió de la màxima distinció -5 estrelles- en els tests de seguretat promoguts per l'entitat Euro NCAP.

En aquest nou model destaquen una bona habitabilitat, una bona visibilitat i, sobretot, un tracte respectuós amb el medi ambient. La utilització del sistema Stop&Start, l'arquitectura del motor i la reducció de diversos elements de fricció contribueixen a uns consums continguts i a uns nivells d'emissions contaminants força reduïts.

El punt més negatiu d'aquest cotxe el trobem en la simplicitat del disseny dels interiors, massa clàssic. Però això no significa cap obstacle perquè no li falti de res, com ara l'assistent d'arrancada en pujada. Alhora permet al conductor una posició de conducció molt relaxada i elevada que, sobretot en la conducció per ciutat, s'agraeix molt per la perspectiva que proporciona.

El millor

  • Transmissió integral simètrica
  • Comportament off road
  • Habitabilitat per als ocupants

El pitjor

  • Comportament ABS en terra
  • Disseny dels interiors
  • Manipulació lenta canvi manual

FITXA TÈCNICA

  • PREU: Dels 19.900 als 31.000 €
  • EMISSIONS: 146 g CO/ km
  • MOTOR: Turbodièsel, 4 cil. bòxer, 1998 cc, 147 CV
  • CANVI: Manual, 6 velocitats
  • MIDES: 445 x 178 x 157 cm
  • PES: 1.435 kg
  • DIPÒSIT: 60 litres
  • MALETER: 380 litres
stats