Publicitat
Publicitat

Sostenibilitat exclusiva

És un cotxe diferent: té aspecte d'esportiu i no ho és; és el primer compacte que fabrica Lexus, una firma fins ara especialitzada en la construcció de berlines i de SUV, i és tracta del primer vehicle híbrid que encaixa en el segment dels compactes premium . En aquesta zona del mercat, el nou CT 200h lluitarà amb cotxes que tenen tant prestigi com el BMW Serie 1 i l'Audi A3, que és tot un bestseller -representa el 36% de les vendes d'aquesta classe.

A partir del 2050, la CEE vetarà la circulació de cotxes moguts per motors tèrmics. Fins que arribi un dia sense cotxes de gasolina o de gasoil, els híbrids com aquest marquen la transició cap a un món totalment sostenible.

El Lexus CT 200h -el cotxe que promociona la cantant Kylie Minogue- és modern, tecnològic, fins i tot enrotllat . S'estima més contaminar i gastar poc que no córrer gaire. Disponible només amb tecnologia híbrida i carrosseria de cinc portes, aquest Lexus està disponible en un nivell d'acabat i dues variants d'equipament -Drive i Plus- que permeten afegir gadgets que no venen de sèrie: navegador, càmera de marxa enrere, llandes de 17 polsades, seients de cuir... Aquest híbrid és molt exclusiu. I això es nota en la qualitat dels components i en el refinament dels acabats.

Equipat amb una tecnologia que ja coneixíem del Toyota Prius, aquest cotxe és una mica més pesant que l'iniciador d'aquest camí, tot i que el xassís està fet d'alumini i acer. Però això no és cap obstacle que li perjudiqui el comportament. La combinació de motors ja l'havíem vist a l'Auris HSD. Aquest Lexus juga amb un motor elèctric, que actua sobre l'eix del davant, en combinació amb un de gasolina, que entra en funcionament a partir dels 45 km/h, a les pujades, o quan superem un nivell concret de pressió sobre l'accelerador. La suma dels dos propulsors dóna 136 cv.

Quan engeguem el cotxe, la primera sorpresa -negativa- és que hem de treure el fre d'estacionament amb un pedal. Un cotxe així hauria de disposar d'un sistema electrònic. Amb el motor elèctric, l'absència de sorolls és total. En canvi, quan entra el propulsor tèrmic d'1,8 litres, el soroll no és agradable. Sembla com si patinés l'embragatge, però és la remor del variador continu sobre el qual se sustenta el canvi automàtic que porta el cotxe, al qual li costa accelerar per arribar a una velocitat bastant justeta.

El CT 200h disposa d'un comandament que ens permet modificar el seu comportament, segons si el volem elèctric, normal, ecològic o esportiu. En aquesta última opció, el rellotge que marca els nivells de sostenibilitat de la nostra conducció es transforma en un compta-revolucions molt cridaner, que provoca la consciència ecològica i ens fa aixecar el peu de l'accelerador. El comportament dinàmic és molt bo, gràcies a un bon disseny del xassís, que va sobrat, però sobretot a unes suspensions excel·lents que conviden a una conducció esportiva... frustrada pel rendiment del motor. La part negativa és el tacte estrany dels frens, amb tendència a blocar-se. El motor elèctric dóna una autonomia de menys de 3 km, mentre que els consums combinats amb el d'explosió ens dóna uns nivells semblants als d'un dièsel, excepcionals quan en fem un ús urbà.

El Lexus CT 200h ens ha semblat un bon cotxe. Però més enllà de les conclusions puntuals, aquest vehicle ens ha il·lusionat perquè ens ha ensenyat el camí pel qual es podrien moure les noves generacions de cotxes sostenibles en un futur... a mitjà termini, malauradament.

LEXUS CT 200h

PREU: 28.850 €

EMISSIONS: 87 g CO /km

MOTOR ELÈCTRIC: sincronitzat d'imant permanent

MOTOR EXPLOSIÓ: 4 cilindres en línia, gasolina, 1.798 cc

TRANSMISSIÓ: al davant

CANVI: automàtic, amb 4 programes de gestió electrònica

DIMENSIONS: 4.320 x 1.770 x 430 mm

CAPACITAT DIPÒSIT: 45 l

CAPACITAT MALETER: 275 l + 100 l del doble fons

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT