MUNDIAL DE RAL·LIS
Esports 16/11/2011

Sébastien Loeb, un campió que encara no s'ha cansat de guanyar

Martí Molina
2 min
Sébastien Loeb sortint del seu Citroen DS3 WRC durant l'últim ral·li de la Gran Bretanya.

"He guanyat vuit títols consecutius, i només puc marcar-me un objectiu: lluitar pel novè", deia Sébastien Loeb després de guanyar el vuitè Mundial consecutiu de ral·lis. L'alsacià es va convertir en el pilot amb més corones de la història de l'automobilisme i va superar Michael Schumacher, set vegades campió de F-1.

Als 37 anys, Loeb havia anunciat que aquest any seria el definitiu. Acabava contracte al final del 2011. Després de guanyar-ho absolutament tot i fer miques tots els rècords de la disciplina semblava no tenir al·licients, i per això meditava canviar d'esport o marcar-se un nou repte: fitxar per Volkswagen i posar a punt un vehicle nou que disputarà el Mundial a partir del 2013. Però a mitjans d'any les coses van fer un gir de 180 graus i Loeb va decidir renovar amb Citroën per dos anys més. La resposta a aquest canvi de decisió s'explica per diferents motius. D'entrada, perquè el Mundial de ral·lis va patir una sacsejada a principis d'any amb l'entrada d'una nova reglamentació que afavoria la igualtat entre els vehicles. Mikko Hirvonen, el pilot de Ford que sempre ha viscut a l'ombra de Loeb, es mantenia en forma i li discutia l'hegemonia. I el jove Sébastien Ogier, el seu company d'equip a Citroën, es confirmava com un dels grans pilots i li discutia la victòria en cada prova. Tot plegat, massa al·licients per a algú que se sap el millor i que gaudeix com un nen competint.

Un guanyador nat

La història de Sébastien Loeb és la d'un guanyador nat. Nascut el febrer del 74, va començar a competir com a gimnasta i es va proclamar quatre cops campió d'Alsàcia. Però el 1995, amb 21 anys, va decidir deixar les barres paral·leles per competir en els ral·lis. Ho va fer a Rally Jeunes, una fórmula de promoció en què aconseguiria les primeres victòries i començaria una carrera marcada per un ascens vertiginós cap a l'èxit.

El 2001 li va arribar la seva gran oportunitat: Citroën li va proporcionar un cotxe oficial per disputar el Mundial júnior. Loeb va guanyar el títol i va passar a ser l'estrella que els dirigents de la marca francesa volien mimar. L'alsacià va començar a disputar proves del Mundial en la categoria absoluta, i el 2003 -amb Carlos Sainz de company-, es va quedar a un punt del primer títol, que sí que va aconseguir el 2004 i que ja mai més ha deixat escapar. A punt de complir els 38, Loeb suma 8 títols mundials. És el pilot amb més victòries del campionat absolut (67 en 151 ral·lis) i ja suma més de 1.000 scratches -el millor temps en un tram-. Però les estadístiques no ho són tot per a un pilot que, com ell mateix confessa, s'ho continua "passant bé" conduint a 200 per hora entre les carreteres sinuoses d'arreu del planeta. I ho seguirà fent, com a mínim, dos anys més.

stats