Publicitat
Publicitat

Renault Latitude: honest i fiable

L' arrelament que a França tenen de la grandeur els ha empès, històricament, a consumir productes fets a casa abans que qualsevol vingut de fora, per bo que sigui.

És per això que el lloable proteccionisme que des de les institucions franceses fan de la indústria nacional ha permès a marques com Peugeot, Renault o Citroën imposar-se a rivals tan potents com Audi, Mercedes o BMW.

Però la lluita de vegades esdevé desigual. Els fabricants alemanys dominen el segment de les berlines més grosses, les més luxoses. I davant d'això, els francesos van decidir conquerir el segment dels turismes mitjans.

Ara Renault torna a la càrrega amb més força que mai per plantar cara en el segment dels vehicles més grans, en una part del mercat en què abans havien posicionat models com l'R-25, el Safrane o, més recentment, el Vel Satis.

Arriba el torn del Latitude, una interpretació a la francesa d'un model que Samsung, amb qui la marca del rombe té interessos comuns, ja comercialitza sota el seu escut a Corea: un cotxe de dimensions grans al preu d'un vehicle mitjà. L'estratègia, en moments d'economia de crisi com els que vivim, pot arribar a tenir molt èxit: més, per molt menys.

El Latitude fa gairebé cinc metres, és un cotxe amb un equipament força complet, ample i còmode, amb una capacitat de càrrega molt gran, i per tant molt apropiat per fer-hi molts quilòmetres al volant.

El seu millor argument és el motor de la versió provada: un turbodièsel de 2 litres, que ja coneixíem d'altres models de la marca, i amb un consum molt contingut per les prestacions que proporciona i, sobretot, per una capacitat de fer ruta molt gran. Idoni per viatjar, immillorable per tirades molt llargues.

Aquesta vocació obliga que el Latitude tingui una suspensió especialment pensada per a la comoditat dels seus ocupants més que no pas per a una conducció agosarada. I és que no hem d'oblidar que parlem d'un corredor de fons i no pas d'un velocista.

Aquest Renault podria tenir un disseny més atrevit, però l'època dels experiments, amb els cotxes de línies massa anguloses -com ara l'Avantime, que va passar una factura molt gran a aquesta marca-, ja ha caducat. Estem parlant d'un neoclàssic, i per tant d'un valor contrastat: sobri, fiable i molt segur.

El Latitude està ple de detalls per fer la vida a bord més plàcida, com ara un curiós sistema ionitzador que aromatitza l'aire de l'habitacle o un dispositiu per fer massatges als ocupants del seients del davant. Tot això, a més de qüestions com l'accés sense clau, el fre de mà electrònic i el navegador incorporat -massa petit-, ja imprescindibles en les berlines més grans, entre les quals aquest Renault mira de fer-se lloc a un cost molt contingut. I, esclar, una garantia de dos anys, amb quilometratge il·limitat.

Si Renault és capaç d'oferir-nos tot això a aquest preu, ¿hi ha marques que ens aixequen la camisa amb les seves tarifes?

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT