FÓRMULA 1
Esports 16/03/2012

Red Bull segueix sent el rival a batre

Nuria García
3 min
CAMPIÓ 
 Vettel  buscarà el  seu tercer títol consecutiu.

BARCELONAAvui a Melbourne s'aixeca el teló d'un nou Mundial de Fórmula 1, un dels més llargs dels últims anys, ja que després de vint curses el Brasil tancarà el campionat el 25 de novembre, vuit mesos més tard. Aquesta matinada els motors tornaran a rugir en els primers entrenaments lliures de la temporada, els que haurien de mostrar la feina dels mecànics durant els mesos d'hivern.

Comença un nou Mundial, en què Red Bull i Sebastian Vettel tornen a ser els rivals a batre. Enguany, però, la FIA (Federació Internacional d'Automobilisme) ha decidit prohibir els escapaments bufats -l'invent de Red Bull de l'any passat-, i per tant encara és un misteri si es mantindran les diferències de l'any passat amb la resta d'equips. Unes diferències que van fer que veiéssim fins a 11 cops Vettel amb el dit índex aixecat celebrant el triomf.

De fet, si bé Red Bull segueix un pas davant de la resta, McLaren sembla haver aconseguit apropar-s'hi una mica més. A Ferrari, després de molts canvis i dubtes durant la pretemporada, esperen anar de menys a més i lluitar de tu a tu amb el vigent campió del món. "El més important és guanyar el Campionat del Món al final. Això és com el Tour: són 20 etapes i estem en el pròleg", assegurava l'asturià Fernando Alonso, que comentava que fins demà a l'hora de la sessió oficial d'entrenaments encara no sabran el nivell real de tots els equips. Però també caldrà estar atents a Mercedes, que després de diversos intents podria haver aconseguit fer evolucionar el monoplaça per poder lluitar amb els millors durant el 2012.

Aquesta també serà la temporada en què sis campions del món coincidiran a la pista. A més dels cinc de l'any passat -Schumacher, Alonso, Button, Hamilton i Vettel- enguany s'hi afegeix el sisè, Kimi Raikkonen, que torna a la F-1 amb Lotus després del seu pas pel Mundial de Ral·lis.

Retorns

A més de Raikkonen, també torna al pàdoc de la F-1 el català Pedro Martínez de la Rosa, si bé el seu objectiu, a bord de l'HRT, és molt més modest que el del finlandès. "Aquest any, puntuar és impossible. L'objectiu i el triomf serà acabar", recorda el català, que espera amb ganes poder estrenar avui el seu cotxe. De fet, al Mundial hi haurà només un català, després de l'adéu precipitat de Jaume Alguersuari, que ha canviat el volant pel micròfon i comentarà els grans premis per BBC Radio 5 Live. Un altre adéu és el del brasiler Rubens Barrichello, que va pujar per primer cop en un F-1 fa 19 anys i ara s'ha quedat sense volant. A aquestes absències també s'hi ha d'afegir la dels pilots italians, i és que feia 42 anys que com a mínim hi havia un pilot d'aquesta nacionalitat a la graella. Aquest any, però, sense Jarno Trulli i Vitantonio Liuzzi, el pàdoc es queda orfe d'italians.

Els morros marquen tendència

Després de les novetats de l'any passat, amb el canvi de proveïdor de pneumàtics -Pirelli repeteix i els pilots ja haurien d'estar més acostumats al comportament de les gomes d'aquesta marca- i la introducció de l'aleró mòbil, aquesta temporada sembla menys moguda que l'anterior. Ho sembla, perquè de canvis sí que n'hi ha hagut. El més visible és el dels frontals dels cotxes. Enguany, la normativa limita l'alçada dels morros per protegir el cap dels pilots en cas d'accident i evitar que el frontal d'un dels cotxes pugui embestir el cap d'un altre pilot. Això ha provocat que els enginyers hagin hagut d'esmolar l'enginy durant l'hivern per trobar la solució ideal, que ha estat diferent en funció de l'escuderia.

Alguns equips han optat per incloure un esglaó per salvar aquest desnivell, d'altres s'han decidit per una forma semblant a un bec d'ànec i, per la seva banda, Red Bull ha apostat per afegir-hi un forat com a entrada d'aire per refrigerar. ¿La millor solució? Ho veurem a partir d'aquesta matinada, quan els cotxes tornaran a sortir a la pista, després de tota la pretemporada, amb punts en joc.

stats