Publicitat
Publicitat

ÀREA ECONÒMICA

Per primer cop una marca comercial serà a l'equipació del club

Qatar Airways aterra a la samarreta del Barça

El Barça ha fet públic que Qatar ha demanat que la temporada que ve la seva companyia aèria sigui el patrocinador de la samarreta, una opció que preveu el contracte entre les parts. El club ha acceptat.

La samarreta del Barcelona lluirà el logotip de les línies aèries Qatar Airways a partir de la temporada que ve, després que el club hagi acceptat la petició de Qatar Sports Investments (QSI), principal soci comercial de l'entitat i empresa amb la qual es va signar el contracte de patrocini de la samarreta ara farà dos anys, el desembre del 2010.

Tal com ha explicat el club, "el contracte signat entre QSI i el FC Barcelona preveia la possibilitat d'incloure un nou patrocinador a la samarreta a partir de la tercera temporada de l'acord". És a dir, si durant les primeres temporades l'acord era per lluir el nom de la Fundació Qatar, a partir de la temporada vinent el Barça portarà per primer cop en la història la publicitat d'una marca comercial. El Barça tenia la possibilitat de vetar aquesta operació si la marca proposada per QSI no agradava, un dret que no ha exercit malgrat que s'abandona el costum iniciat el 2006 de portar publicitat d'entitats amb fins benèfics com l'Unicef i la Fundació Qatar. "Arriba una marca ambiciosa amb aspiracions globals, sempre compromesa a aconseguir la màxima excel·lència -afirma el president Sandro Rosell-. Aquests són objectius amb els quals el FC Barcelona s'identifica". Per la seva banda, el vicepresident econòmic, Javier Faus, ha explicat: "Per lleialtat a aquest soci teníem l'obligació de valorar aquesta proposta inclosa al contracte". Faus ha revelat que aquesta companyia aèria "té la voluntat d'invertir més" a l'aeroport del Prat. De fet, ja tenia presència a l'aeroport de Barcelona des de l'estiu passat i fins i tot en el seu moment es va interessar per comprar Spanair.

La versió del 2011

També ha recordat que aquesta operació ja la van comentar a l'assemblea general de socis de l'any passat i van obtenir la seva autorització. Llavors, les paraules de Faus davant dels socis van ser: "Si després dels dos primers anys Qatar vol promocionar una marca com el Mundial de futbol, la potestat de decidir si es fa el canvi serà sempre del Barça".

Faus ha afegit que l'acord amb QSI aportarà al final del contracte uns "171 milions d'euros", una xifra que només es cobraria sencera si el Barça guanyés una Champions abans del 2016. En cas contrari, l'ingrés total seria de 166 milions d'euros.

Turkish Airlines i Shell

L'Unicef ja n'ha estat informat i no ha posat bastons a les rodes, a l'espera de saber com apareix el seu logo a la samarreta de la temporada vinent.

La informació d'aquest canvi de patrocinador la va avançar el diari Mundo Deportivo , que també anunciava que el Barça s'ha reunit amb un altre dels patrocinadors, Turkish Airlines, per deixar de col·laborar-hi a partir de l'estiu vinent, ja que el Barça no pot rebre diners de dues companyies aèries. La reunió s'ha tancat amb l'acord que el Barça rebrà tots els diners pactats, però no permet ampliar el contracte amb aquesta companyia, que pagava 3 milions cada temporada, tal com s'havia negociat últimament.

A més, el club vol mantenir la Fundació Qatar com a soci amb un nou contracte vinculat amb la Fundació i incorporar nous patrocinadors com la petroliera Shell, que, segons el diari Sport , firmarà un contracte per patrocinar actes de la Fundació a l'Àsia.

L'aeroport de Doha

El nom que s'identificarà amb el Barça a partir de la temporada que ve serà el d'aquesta companyia aèria. Curiosament, també a partir de la temporada que ve, el Reial Madrid lluirà a la seva samarreta publicitat de Fly Emirates, companyia que manté una gran competència amb Qatar Airways per esdevenir l'hegemònica al Pròxim Orient.

Diferents estats del golf Pèrsic com Qatar o els emirats de Dubai i Abu Dhabi -que formen part dels Emirats Àrabs Units- utilitzen l'esport com a eina per consolidar la seva posició dins del món dels negocis, amb contractes de patrocinis o compra de clubs com el París Saint-Germain o el Manchester City. El Barça ha aixecat aquesta aliança amb Qatar, que ha escollit la seva línia aèria com a patrocinador del club. El seu objectiu és potenciar una marca que tindrà la seva nova base operativa a l'aeroport que s'inaugurarà a Doha el 2014, que pot esdevenir el segon més gran del planeta. Ara mateix, l'aeroport de Dubai, seu de Fly Emirates, triplica el trànsit aeri de Qatar.

La possibilitat d'incloure publicitat a la samarreta ja es va aprovar en l'assemblea de compromissaris de l'agost del 2003, quan Joan Laporta era president. El 2006 es va tancar un acord per portar el nom de l'Unicef, que es va modificar quan es va signar el contracte amb Qatar Sports Investments el desembre del 2010. I en paraules de Rosell, "després de compartir dos anys fantàstics amb Qatar Foundation", arriba Qatar Airways, que ha estat votada com a millor companyia aèria del món dos anys consecutius i que trenca amb una tradició centenària.