FÓRMULA 1
Esports 10/03/2012

Pedro Martínez de la Rosa: "Enguany tenim com a objectiu deixar de ser els últims"

Austràlia "Tinc moltes ganes que comenci la temporada! Fa molt temps que espero aquest moment" HRT "La idea és poder lluitar pels punts d'aquí dos anys"

Nuria García
3 min

Pedro Martínez de la Rosa (Cardedeu, 24 de febrer del 1971) va debutar l'any 1999 amb l'escuderia Arrows. Ara, 13 anys després, torna a tenir el mateix pessigolleig a l'estómac quan li falten pocs dies per tornar a debutar, a Austràlia, amb l'HRT.

¿Ja comptes els dies que falten per arrencar la temporada a Austràlia?

Tinc moltes ganes que comenci la temporada! Fa molt temps que espero aquest moment. No estic nerviós, però tinc la sensació que alguna cosa important s'apropa. És la típica sensació de competitivitat, el pessigolleig a l'estómac, la sensació que t'has de preparar millor... Això només t'ho dóna un inici de Mundial de F-1.

Per què t'has decidit a tornar a les pistes amb HRT?

M'he decidit a tornar amb HRT perquè sóc pilot, perquè vull competir i perquè he nascut per competir. Després d'uns anys molt interessants a McLaren, on hi vhe après pràcticament tot el que sé de F-1, era el moment de canviar i HRT era una bona oportunitat, perquè és un equip espanyol, amb Luís Pérez-Sala com a director d'equip i amb gent amb ganes i ambiciosa.

Ara que ja t'has tret el rovell, com vas dir a Jerez, digue'm: què et sembla el cotxe?

El cotxe que he provat és el del 2011. Espero que el nou, que encara no he provat, sigui bastant millor. Però toquem de peus a terra: el cotxe d'aquest any no ens permetrà lluitar pels punts. Enguany tenim com a objectiu deixar de ser els últims, perquè segurament en aquests moments som el pitjor equip.

¿I què et sembla el teu company, Narain Karthikeyan?

Conec poc Karthikeyan. L'any passat vam rodar un anunci junts per a Pirelli a Monza i va ser el moment en què més vaig poder estar amb ell. Li tinc un gran respecte i em sembla un pilot molt intel·ligent i sensat.

Què implica que HRT sigui l'equip amb els dos pilots amb la mitjana d'edat més elevada de la graella?

Per mi no significa res. En aquest esport, l'edat és mental. A la F-1 la vida útil d'un pilot són uns deu anys i els pilots es retiren perquè estan mentalment esgotats, no físicament. Que la mitjana d'edat sigui més alta no és important, però crec que un equip com HRT necessita pilots amb experiència.

Vas ser provador de Pirelli. ¿Els pneumàtics els deus conèixer bé, oi?

Estic tranquil perquè conec els compostos bastant bé i els que són nous d'aquesta temporada els vaig poder provar a Jerez.

L'última vegada que vas competir amb un F-1 va ser amb un McLaren. ¿Quines diferències hi has notat?

Les diferències entre HRT i McLaren són immenses. El nostre objectiu és fer un cotxe fiable, que pugui acabar les primeres curses: és un objectiu molt més modest perquè el pressupost també ho és. A HRT lluitem per sobreviure i McLaren lluita per ser campió. Tot i això, hi ha una similitud: tot i que sigui d'una manera més modesta, tots volem guanyar. L'objectiu final d'HRT és guanyar una cursa algun dia.

On estaràs situat a la graella?

En aquest primer any serem a les últimes posicions, però després de sortir dependrà de nosaltres. Si anem millorant de mica en mica, la idea és poder lluitar pels punts d'aquí dos anys.

Com afrontes el fet de veure les sortides des de darrere?

Amb humilitat, sabent on som i sabent on volem ser. Jo he estat al davant, al darrere, al mig... i al final les curses són totes iguals. Guanya qui més corre, i el que hem de fer és millorar cursa a cursa per sortir d'aquestes posicions.

Quin és el teu sostre amb l'HRT?

El meu objectiu és que HRT pugui puntuar. Aquell dia crec que significarà que haurem fet anys de feina de molt bona qualitat -ja que això no s'aconsegueix en el primer any- i que HRT s'ha assentat i té futur.

Contra qui esperes lluitar?

Contra tothom. El nostre rival natural d'aquest primer any sembla que és Marussia, però el nostre objectiu no és només lluitar contra ells, sinó també contra Caterham, Sauber o Toro Rosso, Force India...

Per què portaràs el dorsal 23 i Karthikeyan el 22?

Primer perquè Karthikeyan ja portava el 22 l'any passat. Però també hi ha un tema emocional, i és que jo vaig preguntar a les meves filles quin els agradava més i em van dir el 23, així que tots contents. El més bonic és que no em van demanar que fos el número 1, no hauria sigut possible!

stats