Publicitat
Publicitat

Nou punts i una caixa de vi

David Coulthard i Martin Brundle, els dos expilots de F-1 que fan de comentaristes a les retransmissions per la BBC, van coincidir a assenyalar Jaume Alguersuari com "l'home del dia" després del GP de València. Ahir a Silverstone van tornar a ponderar una altra remuntada del català, que travessa el seu millor moment. Aquesta vegada, de la divuitena a la desena posició i barallant-se amb autoritat contra pilots com Schumacher.

En Jaume va guanyar una juguesca al seu descobridor, Helmut Marko, amb qui havia apostat una caixa de vi contra una prima extra per cada punt marcat si tornava a puntuar. Ho va fer per tercera vegada consecutiva. El Dr. Marko s'haurà de gratar la butxaca i haurà de canviar les normes d'aquest joc si no vol veure com en Jaumet li desballesta el pressupost.

Alguersuari està acreditant una solidesa que contrasta amb el paper de Sébastien Buemi. És la seva carrera particular per succeir Mark Webber com a company de Vettel en un futur immediat. L'australià no hauria de marxar de la F-1, on encara no ha dit l'última paraula, però està clar que si continua ha de canviar d'equip. On no et volen és millor no quedar-s'hi, i ahir vam tornar a veure una altra mostra de l'estima més aviat minsa que li tenen, quan li van ordenar que no passés el líder del campionat. Caretes fora ara que les ordres d'equip estan permeses. Ja ho havíem vist altres vegades, però aquest cop sense tanta comèdia.

La victòria d'Alonso, indiscutible, no ens ha de portar a equivocar-nos. Encara és massa d'hora per creure que les noves limita cions dels difusors bufats escanyen els Red Bull en benefici dels Ferrari. No hi ha perspectiva per treure conclusions i, probablement, tampoc no n'hi haurà a Nürburgring si la norma no prospera, com sembla que passarà.

Encara que Alonso torni a guanyar, sembla difícil que el campio nat arribi a un final tan ajustat com el de l'any passat. Si Vettel va encadenant segons llocs, per molt que corrin els rivals, l'esforç els resultarà estèril.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT