Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE FÓRMULA 1

L'alemany segueix amb el mateix ritme de l'any passat i venç còmodament a Austràlia

Ningú fa ombra a Vettel: no hi ha lloc per a les sorpreses

Queia el vespre a Melbourne quan Sebastian Vettel va creuar la línia de meta com a campió de la primera cursa del Mundial de Fórmula 1 d'enguany. La sortida es va donar a les cinc de la tarda -hora local- i el tímid sol de començaments de la tardor australiana començava a jugar amb les ombres, colant-se entre els arbres, mentre els pilots inauguraven la temporada de Fórmula 1. Però ni el joc de llums vespertí al circuit d'Albert Park ni cap dels pilots del Mundial van poder fer ombra al jove alemany que aquesta temporada porta el número 1 al frontal del seu Red Bull.

Sebastian Vettel va aconseguir la pole position dissabte i, conscient que el seu ritme era molt més alt que el de la resta dels seus rivals -durant els entrenaments classificatoris va treure gairebé un segon d'avantatge a Lewis Hamilton, el segon classificat- va decidir anar a la seva, tranquil, relaxat, gaudint de la cursa. Tant, que al final va treure 22 segons d'avantatge a Hamilton (McLaren) -que va creuar la línia de meta en la segona posició-, i va aconseguir trencar el mala sort que el perseguia al circuit d'Albert Park, on encara no havia aconseguit el triomf en la seva curta però meteòrica carrera a la Fórmula 1.

Vettel ha començat aquesta temporada igual que va acabar la passada. Com si res hagués passat. Ell i el seu Red Bull segueixen a un ritme endimoniat. Si fa quatre mesos, al podi d'Abu Dhabi, en la cursa que tancava el Mundial del 2010, Vettel era primer i Hamilton segon, ahir la història es va tornar a repetir. L'alemany es va mostrar implacable sobre la pista. Cap errada. Pel darrere, Hamilton, que va tenir alguns problemes que el van obligar a abaixar el ritme, però que no va haver de patir per mantenir la segona posició. Això sí, pel que s'ha vist a Austràlia, el McLaren sembla haver resorgit, si més no, si el comparem amb el que vam veure durant la pretemporada, i caldrà tenir-lo molt en compte.

Remuntada d'Alonso

Amb la lluita per les dues primeres posicions gairebé sentenciada des de la primera aturada a boxs, l'emoció la va posar Fernando Alonso. L'asturià, a bord del seu Ferrari, no va sortir bé, gens bé. Ocupava la cinquena posició de la graella, però en el primer revolt ja era novè. Tocava remuntada. I l'asturià va aconseguir escalar les cinc posicions que havia perdut a la sortida en només setze voltes. Però Alonso va topar-se amb un convidat inesperat: Vitali Petrov. Amb el Renault, que es va mostrar molt competitiu, el rus va plantar cara a Alonso durant unes quantes voltes i va aconseguir el seu primer podi a la Fórmula 1. L'asturià va remuntar fins a la quarta posició, va millorar les sensacions respecte de dissabte, però fins aquí va arribar. Petrov li va barrar el pas al podi. I els Ferrari encara han de millorar si volen estar entre els capdavanters.

Menys problemes dels esperats

Potser perquè havien estat els protagonistes de la pretemporada i tothom estava pendent del seu rendiment i dels problemes que, suposadament, havien de causar els pneumàtics Pirelli, havien de ser els protagonistes de la cursa d'Austràlia. Ningú sabia com reaccionarien i els equips patien pel seu comportament. Però realment, van provocar menys maldecaps dels esperats. Els pneumàtics van respondre bé a les temperatures australianes -caldrà veure si tenen el mateix rendiment a Malàisia d'aquí a quinze dies, amb unes temperatures més altes que les que va haver-hi ahir a Melbourne- i els equips no van haver de fer tantes aturades com en un principi es rumorejava.

Fins i tot un debutant, Sergio Checo Pérez, amb el seu Sauber, només va entrar un cop a boxs per canviar les gomes, tot i que després va ser exclòs per irregularitats en el seu monoplaça. Els favorits i els més experts de la graella comentaven durant la pretemporada i abans d'arrencar que haurien de fer tres o quatre aturades. Però res més lluny de la realitat. La majoria de cotxes que no van tenir problemes i que van acabar la cursa van fer-ne dues o tres. Entre els avantatjats que van tractar bé els pneumàtics Pirelli i que només van passar a veure els seus mecànics en dues ocasions en les 58 voltes que van donar al traçat australià, el Red Bull de Vettel, el McLaren de Hamilton, els Renault de Petrov i de Heidfeld, el Toro Rosso de Buemi, els Force India de Sutil i Di Resta, Trulli amb el seu Lotus i D'Ambrosio amb el Virgin. Així doncs, dels pilots que van acabar, només els Ferrari de Fernando Alonso i Felipe Massa, Mark Webber (Red Bull) i Jaume Alguersuari (Toro Rosso) van fer tres aturades.

El català, que estava content pels entrenaments que havia fet dissabte, va tocar-se amb l'alemany Michael Schumacher (Mercedes) en la sortida i va haver de passar en el primer gir per boxs per canviar el morro del seu Toro Rosso (aquesta va ser la raó de la primera de les tres aturades). Aquest fet el va fer perdre molt de temps i, òbviament, posicions. Tot i que va intentar la remuntada, no va poder entrar en els punts i va veure, des de la cua de la classificació, com el seu company, Sebastien Buemi, a qui s'ha marcat novament el repte de superar, quedava entre els deu primers i sumava els punts que Alguersuari hauria volgut per a ell.