Publicitat
Publicitat

FUTBOL - COPA CONFEDERACIONS

Neymar ja justifica la inversió

El seu rendiment al Brasil en fa créixer el preu de mercat i té un impacte positiu per al Barça

Neymar no és millor jugador ara que abans. Objectivament no val més diners que quan el Barça el va fitxar, però el seu rendiment a la Copa Confederacions ha fet que més gent estigui pendent d'ell i que més clubs estiguin disposats a gratar-se la butxaca per invertir-hi. Ara seria més car contractar-lo per la terrible competència que trobaria l'entitat blaugrana si volgués tancar un acord amb l'estrella brasilera. El seu potencial futbolístic, però, és el mateix que fa un mes i el que ha canviat són les expectatives que genera la seva arribada al Camp Nou. "Neymar no s'ha revaloritzat, ha justificat l'elevat preu que s'ha pagat per ell i ha mostrat als escèptics d'Europa el que és capaç de fer", resumeix Nacho Velasco, expert en futbol brasiler al portal d'informació 6cero.com.

La ràpida operació que el Barça va tancar abans de la Copa Confederacions li ha evitat haver de pagar més dels 57 milions d'euros que va costar la seva incorporació. "Un mes és molt poc temps per quantificar un increment destacable en el preu de mercat d'un futbolista -afirma Pablo Bellido, director de Repucom Espanya, empresa especialitzada en màrqueting esportiu-. Però és evident que la notorietat de Neymar a Barcelona és ara molt més gran que abans i això té un impacte mediàtic important que el Barça està aprofitant".

Impacte indirecte positiu

La presentació del futbolista va tenir més d'1,6 milions de visualitzacions en directe a YouTube i, des del seu fitxatge, el club va créixer a les xarxes socials. Ens uns dies, el compte del Barça a Instagram va guanyar 11.095 seguidors, al Facebook es van afegir un 30% més de fans que una setmana qualsevol i el canal de vídeo del club va augmentar en 13.588 usuaris. "El món sencer està ansiós per veure Neymar debutant al futbol europeu i el Barça s'està beneficiant positivament d'això", argumenta Diego Valdés, professor de màrqueting a l'Sports Business Institute de Barcelona.

Bellido s'atura en aquesta cobertura mediàtica que està tenint tot el que es relaciona amb Neymar. "Qui no el coneixia, ara ja sap qui és. La cobertura mundial de la seva presentació, tot el que s'ha dit de la seva figura des de llavors i el seguiment dels mitjans a la Copa Confederacions ha generat una presència que té molta força".

Després de fitxar pel Barça, la consultora brasilera Pluri, seguint un càlcul amb 61 variables com ara l'edat, el talent, la posició o la imatge, va concloure que el valor de mercat de Neymar havia pujat dels 55 milions d'euros fins als 67,4. Haver estat escollit millor jugador en dos partits de la canarinha a la Copa Confederacions i haver sigut decisiu, amb gols i assistències, també ha fet augmentar el seu caixet. "Ara el Santos hauria encarit molt l'operació -apunta Valdés-. Però el Barça ja està assumint un sobrecost per Neymar per haver-lo fitxat un any abans del que tenia pactat. De pagar 40 milions el 2014, n'ha hagut de pagar 57. Però també ha avançat la capacitat de recuperar la inversió".

Referent del futbol bonic

Aquest preu que semblava elevat fa poques setmanes, ara s'està ajustant al llistó blaugrana, que gaudeix de les seves genialitats i creu que la inversió està justificada. "En pocs partits s'ha guanyat la confiança dels que dubtaven del seu preu i del públic brasiler, que encara el mirava amb recel perquè no havia destacat en els dos tornejos anteriors, Copa Amèrica el 2011 i Jocs Olímpics el 2012", analitza Velasco.

Per Bellido, però, el més important és el valor futbolístic que està tenint el fitxatge de Neymar i el seu rendiment aquests dies al Brasil. "A través d'ell, el Barça està reforçant la seva posició de líder del futbol atractiu, està confirmant que és el referent en el joc bonic amb un dels millors jugadors del món". Diego Valdés hi està del tot d'acord. "Neymar és una atracció i el Barça traurà profit comercial d'això".

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 20/08/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT