Esports 28/03/2011

L'ofici de campió

Josep Lluís Merlos
2 min

MelbourneDiuen que la primera victòria és la més difícil de totes, i que quan els pilots l'obtenen, les que arriben després són més senzilles. Aquesta teoria, però, no sempre és aplicable als títols mundials de Fórmula 1, ja que renovar-los és encara més complicat que posar el nom al palmarès per primera vegada.

Sebastian Vettel va exercir ahir de campió mundial a l'Albert Park, a la primera parada en el camí que el de Heppenheim s'ha marcat per defensar la condició que es va guanyar a Abu Dhabi.

Dels onze Grans Premis que l'actual campió s'ha emportat fins ara, el d'Austràlia ha estat un dels més clars. Des de la pole fins a la bandera quadriculada, la seva autoritat va ser absolutament incontestable. L'any passat, Vittelo (la vedelleta), com li deien els mecànics de Toro Rosso, es va emportar el títol sense haver liderat la classificació en cap moment de la temporada. De fet, dels quatre pilots que arribaven a l'última cita amb opcions matemàtiques de guanyar el campionat, ell era un dels que en tenia menys. Però aquesta vegada ha començat la campanya manant des del primer moment, conscient de les dificultats de reeditar un campionat mundial.

La tranquil·litat amb què Vettel va celebrar la victòria d'ahir contrasta amb l'efusivitat amb què ho feia l'any passat. Seb s'ha acostumat a guanyar, ho ha fet en les tres últimes curses en què ha participat. Ja té la serenitat que s'espera dels campions. I, sobretot, el convenciment de disposar d'una eina infal·lible, el cotxe que ha fet Adrian Newey, que està molt per sobre dels de la competència.

L'RB 27 és tan superior que aquest cap de setmana ni tan sols ha necessitat el KERS per disposar de potència suplementària. El que no aporta la mecànica, que també és prou bona, ho afegeix l'aerodinàmica, insuperable. Però el que es va veure ahir potser no es repetirà a tot arreu. Ara toca la calor de Malàisia. Sepang té unes rectes molt llargues en què l'aleró mòbil i el KERS tindran una nova ocasió per demostrar el que no han acreditat a Austràlia. I Ferrari també.

stats