Esports 20/06/2017

L'horari preferit pels socis de l'Espanyol és diumenge a les 18.30 h

És una de les conclusions a les quals ha arribat el club després d'una enquesta amb 3.181 respostes

R.r.
2 min
Aficionats de l'Espanyol a l'RCDE Stadium

BarcelonaFins a 19 de cada 100 socis de l'Espanyol vol que el seu equip jugui els diumenges a les 18.30 h. Aquesta és una de les principals conclusions que anuncien els resultats d'una enquesta que ha fet pública l'entitat blanc-i-blava, l'opció preferida dels abonats periquitos. L'enquesta es basa en les 3.181 respostes rebudes de les 15.696 que es van enviar —un de cada cinc socis que la va contestar— el 15 de març.

Els altres horaris preferits per als socis són diumenge a les 16.15 h (amb un 17% dels vots), dissabte a les 18.30 h (16%), diumenge a les 12 h (15%), dissabte a les 16.15 h (10%). Menys suport tenen el primer i l'últim horari de dissabte: el de les 20 h, un 9%, mentre que el de les 13 h baixa fins al 6%. Les altres opcions horàries (divendres i dilluns, bàsicament) reuneixen un 8% dels vots.

Entre les tres primeres franges horàries de diumenge (12 , 16.15 i 18.30 h), reuneixen el 47% dels vots. És a dir, que un de cada dos socis que ha votat vol que l'Espanyol jugui els diumenges a la tarda.

La classificació i el rival

De l'enquesta també es desprenen altres conclusions destacades. D'entrada, que el 60% dels socis valoren com a "molt important" la situació de l'Espanyol a la classificació i el nivell esportiu de l'equip visitant, factors determinants en la seva decisió d'anar al camp. Només un 49% ponderen amb la mateixa nota el joc de l'equip com a factor decisiu.

Pel que fa a motius que ajuden a explicar l'absència de públic, el 20% es remeten a les activitats de l'estadi, la meteorologia o la retransmissió per televisió com a factors dominants. Un 31% considera que hi influeix el preu de les entrades addicionals. Entre les principals peticions per venir a cada partit, un 45% voldria descomptes en el carnet de la temporada següent, un punt que l'entitat ha inclòs a la campanya d'abonaments del proper curs: tindran un 10% de descompte aquells socis que aquesta propera temporada fallin, com a màxim, a un partit de Lliga o Copa.

Respecte als canals preferits d'informació, el 34% consulta la web del club. Un de cada quatre enquestats (25%) consulta notícies a través dels mitjans de comunicació. Un 24% també ho fa en xarxes socials no oficials. La ràdio (22%) i la premsa escrita (17%) són els mitjans tradicionals més consumits pel que fa a informació blanc-i-blava.

stats