Publicitat
Publicitat

LA NOVA EQUIPACIÓ

El Barça va presentar ahir la seva primera samarreta amb publicitat pagada al pit

L'estil de sempre, menys en la roba

Sandro Rosell va presidir ahir l'acte de presentació de la primera samarreta en la història del club que portarà publicitat al pit. La pròxima temporada, els jugadors defensaran l'estil de joc de sempre amb una roba que trenca amb el passat, ja que porta publicitat pagada. Els últims anys el Barça havia passejat pel món el nom d'Unicef pagant per fer-ho, i no pas ingressant diners, com passa ara amb la Fundació Qatar.

Acompanyat pel director general de Nike a la Península, Marcos Garzo, Rosell va presentar l'equipació que portarà el Barça la pròxima temporada, amb una segona equipació tota negra que va ser un dels grans atractius de l'acte. Rosell va aprofitar la presentació per recordar de nou per què calia acceptar la proposta de la Fundació Qatar d'ara fa uns mesos: "Gràcies a la Fundació Qatar no s'hauran d'apujar les quotes al soci, ni vendre patrimoni o no es donarà el cas en què es podrien haver venut jugadors", va afirmar.

A l'acte hi havien representants de l'Unicef, Nike i la Fundació Qatar, les tres grans marques que la samarreta del Barça "aplegarà", segons va explicar ahir Rosell. L'Unicef passa del pit a la part posterior de l'esquena d'una samarreta que, com ja s'havia filtrat, tindrà les ratlles verticals més fines de la història -un total d'onze- i el lema "Tots units fem força" inscrit. Els pantalons conservaran el to blau amb una ratlla vermella a cada costat. La novetat, doncs, va ser poder veure la segona equipació, que serà totalment de color negre. A les espatlles, hi haurà impresa una petita inscripció en relleu de silicona de color negre i gris fosc que representarà el mateix disseny de la senyera.

Rosell, que en el passat havia treballat amb Nike, va voler recordar que durant els primers quatre anys de l'acord entre la multinacional nord-americana i el Barça, del 1999 al 2003, el club no va viure una bona època però "Nike no ens va fallar". De fet, Marcos Garzo va anunciar que aquesta samarreta, segons les informacions de què disposa Nike, serà la més venuda en la història del club. Samarreta que vindrà acompanyada per primer cop d'una col·lecció de roba casual caracteritzada "pels símbols i detalls autèntics de la història del club", segons Nike. Aquesta línia de roba inclourà dessuadores, samarretes, samarretes de rugbi i jaquetes. A banda, també s'ha dissenyat una roba d'entrenament.

En la presentació oficial d'ahir hi van assistir el president Rosell, el director general, Antoni Rosich, el secretari tècnic, Andoni Zubizarreta, i diversos jugadors de les seccions. Curiosament, no hi havia cap jugador del primer equip, que avui torna a la feina per començar a preparar la final de Wembley. L'últim partit oficial que el Barça jugarà sense publicitat pagada sobre el blaugrana.