Publicitat
Publicitat

Honda Vision NSC: raonable i a bon preu

Més econòmic que moure's amb metro o autobús. És el repte plantejat per Honda amb el que han batejat com a New Standard Commuter, el que seria "un nou concepte de mobilitat".

En coherència amb aquesta idea han creat la Vision NSC, una escúter de només 110 centímetres cúbics -una cilindrada una mica estranya per a l'escalonat del carnet de conduir vigent en aquest país- que, per un preu molt econòmic, ofereix una gran eficiència de combustible consumit.

La millor dada de presentació d'aquesta moto és que només gasta un litre de gasolina per cada 52 quilòmetres. Dit d'una altra manera: que per fer uns recorreguts que sumin 3.000 quilòmetres per dins d'una ciutat -que ja són quilòmetres- només haurem de desembutxacar 75 euros. I aquesta és una distància equivalent al mateix que, de mitjana, es gastaria anualment un ciutadà que diàriament faci servir una targeta d'abonament per als transports públics, però sense haver de dependre d'horaris ni d'estacions.

La nova Vision està feta a la Xina, a la mateixa factoria on la marca de l'ala daurada produeix set models més, també destinats a un mercat global. I és que una mateixa moto es pot dir de diverses maneres, o tenir acabats diferents, en funció del mercat al qual vagi destinada.

Aquesta Honda és un vehicle utilitari que, tot i la senzillesa de plantejaments, no renuncia al disseny que caracteritza els productes signats pel primer productor mundial de motocicletes.

La Vision és una escúter petita, compacta i lleugera (només pesa 102 quilos en ordre de marxa), especialment pensada per a usuaris que encara no tinguin gaire experiència en la conducció d'una moto i per a conductors baixets que per pes, dimensions i prestacions troben en aquesta escúter un vehicle fet a mida.

Tot i ser una moto barata, disponible en cinc colors, està plena de detalls interessants: la plataforma plana, que permet portar una bossa entre els peus; el cofre amb capacitat per posar un casc integral sota el seient; la il·luminació del panell d'instruments; el cavallet doble, central i lateral; però, sobretot, el sistema de frenada CBS, que combina un disc al davant amb un tambor al darrere, sense risc de bloqueigs per part dels conductors més porucs a l'hora de tibar del fre del davant.

L'Honda Vision, que és extraordinàriament silenciosa (només genera 73,2 dB), lluita contra les Kymco Agility, Piaggio Liberty, Peugeot Tweet i Sym Symphony, entre d'altres; totes de 125 cc i dins d'una gamma de preus molt semblants.

Però si tots aquests arguments presentats a favor de la Vision no ens semblen prou potents, per acabar-nos de motivar des d'Honda llancen una promoció que, en la fase de llançament, inclou un any d'assegurança gratuïta amb Axa, la companyia que recomana Honda des de fa temps. Una gran Vision de la jugada.

Fitxa tècnica

PREU: 1.999 €

MOTOR: 4 temps, 108 cc

POTÈNCIA: 6,2 kw a 8.000 RPM

XASSÍS: tubular d'acer

SUSPENSIÓ: forquilla telescòpica davant, monobraç darrere

DIPÒSIT: 5,5 litres

PES: 102 kg en ordre de marxa

RODES: 14 polsades

FRENS: de disc davant, tambor darrere

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 10/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT