17/03/2012

Honda Integra: dues motos pel preu d'una

3 min
Un dels punts destacats de la nova Honda Integra és que té una estabilitat fantàstica.

La tria entre una moto o un escúter no és una elecció fàcil. Els dos vehicles tenen avantatges i inconvenients, i per tant la decisió dependrà molt de per a què els vulguem fer servir majoritàriament.

Però, per què haver d'optar entre una o l'altra? Masanori Aoki, el pare de gairebé trenta motos fabricades per Honda, algunes de molt revolucionàries, ho ha tingut clar i per això ha dissenyat la nova Honda Integra, una barreja dels dos conceptes pensada per a un ús funcional i pràctic.

Aoki no havia fet mai cap escúter, però la Integra és molt més que això. Porta rodes grosses, de 17 polzades, canvi de marxes i suspensions pròpies d'una moto gran. Per tant podríem afirmar que ens trobem davant d'un escúter amb ànima de moto. De fet, el xassís i el motor són exactament els mateixos que hem vist en la NC700X que ja vam provar a l'ARA, i que també equipa la NC700S.

La Integra unifica els avantatges i la comoditat d'un escúter amb l'equilibri i les prestacions d'una moto.

D'aquesta Honda tan sorprenent en destaca una estabilitat fantàstica, que no únicament ve donada per aquest bastidor i les suspensions, sinó sobretot per la manera com va col·locat el motor molt compacte. Situat amb una inclinació de 62 graus, permet un centre de gravetat molt baix que potencia la rigidesa del conjunt. Com que el seient no és excessivament alt, la posició de conducció és força relaxada, i la sensació de seguretat es veu incrementada amb la utilització d'un sistema de frens combinat amb ABS.

El motor de l'Honda Integra, de 670 cc i dos cilindres, disposa d'una tecnologia que permet un nivell d'emissions contaminants molt baix i un consum molt contingut perquè, entre altres coses, s'han reduït molts elements de fricció, cosa que permet controlar la despesa. Amb tres litres i mig de carburant podem fer cent quilòmetres, això vol dir que amb un dipòsit podem disposar d'una autonomia d'uns quatre-cents quilòmetres.

L'Honda Integra equipa un embragatge doble de nova generació que permet disposar dels diferents programes que ofereix el seu canvi de marxes. Sí, ho han llegit bé: canvi de marxes en un escúter.

La majoria de quilometres els farem amb els dos programes que permet el canvi automàtic. Si el recorregut a cobrir passa fonamentalment per autopistes triarem el programa D, que amb una relació més oberta ens permet reduir moltíssim el consum de carburant. Si del que es tracta és de fer una conducció més urbana o per carreteres amb força revolts, aleshores optarem pel programa S, que, en aquest cas, ofereix unes reaccions més vigoroses, ja que l'esglaonat de les marxes és més curt. Però no hem de confondre aquest canvi automàtic amb l'automatisme que coneixem dels escúters convencionals, basats en sistemes variadors. Aquí les marxes van pujant, o baixant, una per una, com passa en els cotxes amb transmissió automàtica, i el conductor nota exactament com passa tot això.

L'altra opció és triar un canvi manual seqüencial, sense necessitat de prémer cap embragatge, manipulant dues palanquetes -una per pujar marxes, i l'altra per baixar-les- situades a la pinya esquerra del manillar. Aquesta alternativa és força divertida, sobretot a l'hora de reduir marxes per buscar un relatiu fre motor.

La protecció aerodinàmica de la pantalla i l'escut frontal són correctes, però fóra d'agrair una plataforma per posar els peus més enrere i evitar així tocar el davantal del carenat amb els genolls.

Com diu el tòpic, la Integra aglutina el millor de dos mons, el dels escúters i el de les motos convencionals. Com un happy hour : dues motos pel preu d'una.

FITXA TÈCNICA

  • PREU: 8.599 euros
  • MOTOR: 4 temps, 2 cilindres, 670 cc, 35 kw
  • CANVI: automàtic o manual de 6 marxes
  • SUSPENSIÓ: Forquilla davant i monoamortidor darrere, de 120 mm
  • LLANDES: 17 polzades
  • ALÇADA del SEIENT: 790 mm
  • PES: 238 kg
  • DIPÒSIT: 14,1 litres
stats