Publicitat
Publicitat

Honda CB 500F: el sentit comú va sobre dues rodes

Ja no es venen motos grosses. El mercat de les superbikes ara és pràcticament testimonial. Els fabricants sobreviuen gràcies a les vendes d'escúters i de motos que es puguin portar amb el carnet A2. Les prestacions han deixat de ser el principal argument de vendes, i ara els pocs compradors que encara van als concessionaris busquen productes econòmics, fiables i còmodes.

L'Honda CB 500 reuneix aquestes característiques i algunes més. Una moto lògica, raonable i funcional, però que encara dóna un cert marge per a la diversió. Propulsada per un motor de dos cilindres de 35 kW, destaca per la senzillesa d'ús. No cal ser Márquez per dur-la amb normalitat. I aquesta és la gràcia de la seva polivalència. Però que la CB 500 sigui una moto senzilla no vol dir que sigui simple. La tecnologia que incorpora és d'última generació, com només ho pot avalar el primer fabricant mundial de motos.

Tant aquesta moto com la seva variant més esportiva -la CBR- són productes completament nous, actuals. El seu disseny és elegant, però, de tan sobri, pot portar-nos a confusió si el comparem amb el de les antigues R -les més radicals- de la pròpia marca. Aquelles sensacions de cursa d'abans eren excitants, però saber que ara ets tu qui domina la moto, i no a l'inrevés, encara és millor. I més segur. Els temps i les necessitats canvien, però els millors productes segueixen sent els de sempre.

FITXA TÈCNICA

PREU: Des de 4.999 euros

MOTOR: 2 cil., 471 cc

CANVI: 6 marxes

PES: 173,4 quilos

ALÇADA: 785 mm

CAPACITAT DEL DIPÒSIT: 15,7 litres

FRENS: Dis., amb ABS opcional