MUNDIAL DE FÓRMULA 1
Esports 31/05/2011

Hamilton: ambició o pilotatge agressiu, aquesta és la qüestió

Lewis Hamilton (McLaren) segueix fent amics pels circuits del Mundial. En el Gran Premi de Mònaco, a més de tres sancions, va tenir xocs amb Massa i Maldonado, als quals va qualificar de "ridículs".

Nuria García
2 min
Avançaments Hamilton va superar Schumacher al límit.

Barcelona.Quina és la diferència entre ser un pilot ambiciós o un pilot agressiu? Lewis Hamilton sembla que està en la frontera entre aquestes dues característiques. I és que fa la impressió que la seva ambició per guanyar curses i fer la competència a Sebastian Vettel va una mica més enllà del que està permès. Si més no, això és el que pensen els comissaris. El pilot britànic va ser, amb permís de Seb, el protagonista pels estrets i sinuosos carrers de Montecarlo, i va acumular tres sancions en un cap de setmana. Dissabte, els comissaris ja el van sancionar perquè va fer la seva volta ràpida saltant-se una xicana. I diumenge va rebre dues sancions més. Primer per enviar contra les proteccions Felipe Massa quan tots dos lluitaven dins del túnel. I més tard, quan s'havia reprès la cursa després de la bandera vermella, encara va tenir temps de fer fora Pastor Maldonado, que buscava els seus primers punts. En la primera maniobra, els comissaris el van sancionar amb un drive through , mentre que per la segona el van penalitzar amb 20 segons, tot i que el britànic no va perdre la posició. Quan es va acabar la cursa, Massa i Maldonado es van mostrar molt crítics amb Hamilton, que no va dubtar a titllar-los de "ridículs".

Hamilton va dir que la seva relació amb els comissaris era "una broma". I és que el britànic ja ha comparegut cinc cops davant la FIA en aquest mundial.

Però la relació de Hamilton amb els comissaris és llarga i extensa. L'any 2008, quan es va proclamar campió del món, va ser sancionat en quatre ocasions: per obstaculitzar rivals (Malàisia), per envestir per darrere Raikkonen quan esperaven el semàfor verd per sortir a pista (el Canadà), per saltar-se una xicana (Bèlgica) i per provocar un accident (el Japó). Aquest any, abans de Mònaco, Hamilton ja tenia una penalització: a Malàisia li van caure 20 segons per haver canviat de direcció més de tres cops quan defensava la seva posició davant Alonso, una situació que ja havia viscut al 2010, en el mateix circuit, amb Petrov.

stats