Esports 28/04/2011

Guardiola es converteix en el referent de les xarxes socials

David R. Jover
2 min
Una captura de pantalla de Twitter amb el hashtag #totssomguardiola.

Barcelona.La roda de premsa de Josep Guardiola d'aquest dimarts va capgirar l'ideari de la majoria de barcelonistes. El seu to contundent, sense alçar la veu, i dient les coses de manera clara, va provocar tot tipus de reaccions a les xarxes socials de referència, Facebook i Twitter. En aquesta última xarxa, el nom Guardiola es va convertir en trending topic , ésa dir, una de les paraules més utilitzades a l'Estat espanyol del dia. Aleshores, els usuaris van crear el hashtag #totssomguardiola -es tracta d'una etiqueta per trobar totes les citacions- per donar suport i corroborar una per una les paraules que el tècnic va pronunciar a la sala de premsa del Bernabéu.

Una de les grandeses de les noves tecnologies és poder veure com la gent es posiciona a favor d'una causa, i la de Guardiola a Madrid ha estat un detonant més per expressar el que molts culers pensen, que Guardiola, passi el que passi, és més bon entrenador que Mourinho.

Tot i que és simbòlic, la xarxa social es va tenyir de blaugrana les hores abans del partit, cosa que va provocar que molts usuaris ho aprofitessin per dir-hi la seva. També ho van aprofitar els professionals de la comunicació com Joan Maria Pou (RAC 1), que minuts després va afirmar: "Encara no m'he recuperat de l'orgasme que he tingut a la sala de premsa del Bernabéu. Quin recital de Guardiola, mare meva", o la versió contrària que va comentar el director del diari As , Alfredo Relaño: "Guardiola s'ha mourinhitzat . Ja vaig dir que Mourinho és contaminant".

Però no només a Catalunya i Espanya es van comentar les paraules dels dols tècnics. Des de Mèxic fins a Indonèsia, passant per Qatar i l'Índia, es van comentar les paraules de Guardiola i es va aprofitar l'etiqueta #totssomGuardiola per expressar-ho. Això sí, no totes les opinions eren a favor de l'entrenador blaugrana.

Lloc per als més vius

Quan alguna cosa es posa de moda i té un gran volum de visites tothom ho aprofita. Hi va haver diverses empreses que són presents a Twitter que anunciaven els seus productes sota l'etiqueta #Guardiola per arribar a més gent.

El Pep, cada dia que passa, pren més força arreu del món.

stats