Publicitat
Publicitat

Futbol

Greenpeace desplega una pancarta durant la roda de premsa del Madrid per defensar l'Àrtic

L'organització ecologista considera "una ofensa a l'esport i al medi ambient" que Gazprom sigui un dels patrocinadors de la Champions

Una pancarta en anglès de l'organització ecologista Greenpeace contra la companyia de gas russa Gazprom i amb el lema "Salva l'Àrtic" ha sigut desplegada durant la roda de premsa del tècnic del Reial Madrid, Carlo Ancelotti, i el defensa Pepe, prèvia al partit de demà de la Lliga de Campions.

Mentre el defensa brasiler contestava a una pregunta, des d'una pantalla situada darrere de l'entrenador i del jugador s'ha desplegat la pancarta, que tapava el panell en què apareixen reflectits els patrocinadors de la Lliga de Campions.

"Salva l'Àrtic, targeta vermella a Gazprom", deia la pancarta contra un dels principals patrocinadors del torneig i que al cap d'uns segons ha sigut desplaçada darrere de la publicitat per personal del club danès, tot i que el logo de Greenpeace es va poder veure durant tota la roda de premsa.

Greenpeace ha criticat en un comunicat que mentre Gazprom mostra la seva cara "més amable" amb patrocinis com aquest, el consorci estatal rus inverteix "quantitats ingents" de diners a l'Àrtic, "on espera extreure petroli i posar en perill una de les últimes fronteres naturals del planeta".

"Que una petroliera veritablement irresponsable com Gazprom sigui centre d'atenció d'un esdeveniment esportiu d'aquestes característiques és una ofensa tant a l'esport com al medi ambient", ha dit en l'escrit Jon Burgwald, responsable de la campanya de l'Àrtic de Greenpeace a Dinamarca.

L'organització ecologista ha recordat que van ser les activitats de Gazprom a l'Àrtic les que van portar 30 activistes a realitzar una protesta contra la plataforma de la companyia en aquesta zona, fet que en va provocar la detenció i que fossin posats en presó preventiva durant dos mesos per les autoritats russes.