Publicitat
Publicitat

La guantera

Electricitat estàtica

Demà tanca portes el Saló de l'Automòbil de Barcelona. L'edició d'enguany, marcada per la crisi, que també afecta el sector de l'automoció, probablement no passarà a la història ni per la quantitat de novetats presentades ni pel volum de visitants assistents al recinte firal de Montjuïc.

En canvi, la majoria de marques que hi han anat la recordaran per la gran quantitat de vendes que han tancat durant els vuit dies que ha durat la mostra. Els últims mesos, molts fabricants han fet unes propostes comercials molt agressives per recuperar uns nivells de vendes que continuen en caiguda lliure. Això fa que els preus dels cotxes nous siguin, ara mateix, els més baixos dels últims anys.

I per si amb això no n'hi havia prou, algunes marques han fet unes ofertes molt especials en ocasió del Saló de l'Automòbil, que han permès trobar aquests dies autèntiques gangues a preus rebentats, i que encara estaran a l'abast dels compradors fins demà al vespre.

Tant és així que aquests dies s'han venut molts cotxes als pavellons firals, però no prou per compensar l'atonia que hi ha hagut prèviament al mercat català. L'espera ha desesperat els venedors, però finalment han vist justificada la seva assistència al Saló, després que les visites dels compradors als concessionaris hagin caigut en picat.

L'interès per saber com funcionen els cotxes elèctrics de la nova generació ha superat totes les expectatives. El comportament singular, les reaccions i les prestacions d'aquests vehicles encara són molt desconeguts pel gran públic, que no ha deixat passar l'ocasió d'experimentar què se sent conduint uns cotxes tan diferents de tot el que havien dut fins al moment i que, en definitiva, són el que ens espera per al futur més immediat.

La iniciativa d'alguns fabricants, com ara Renault, ha permès als visitants provar per primera vegada cotxes com el Fluence o la Kangoo, que aviat sortiran a la venda.

El pavelló elèctric

El primer vehicle capaç de superar la barrera dels 100 quilòmetres per hora va ser un cotxe elèctric. El Jamais Contente, com es deia, el va crear un belga l'any 1899 i es pot veure a Montjuïc. Aquell va ser l'autèntic precedent dels vehicles exposats al pavelló 6, al costat de la Font Màgica.

En aquest espai hi conviuen vehicles cent per cent elèctrics amb d'altres que combinen diverses tecnologies híbrides, així com alguns dels avenços fets per empreses que desenvolupen tecnologies que estan relacionades amb els vehicles més sostenibles, com ara els fabricants de bateries eficients o els creadors de les infraestructures de recàrrega.

Al pavelló 6, doncs, hi podem veure cotxes tan imaginatius com el Cactus de Citroen, una marca que no ha assistit oficialment al Saló, o realitats com el Nissan Leaf o el Renault Twizzy. Aquests models ja no són pures especulacions, ni tan sols concept cars , sinó productes comercials que aviat arribaran a les botigues per 29.900 i 4.990 euros, respectivament.

El Saló de Barcelona no és una excursió al futur, sinó una mirada intel·ligent al present.