Publicitat
Publicitat

En breu

Niubò: "El 2011 es podria haver trencat el contracte de la F-1 sense pagar indemnitzacions"

Circuit de Catalunya

El contracte es podia trencar el 2011

El llavors secretari de vicepresidència de la Generalitat de Catalunya, Rafel Niubò, va assegurar ahir a aquest diari que "el 2011 es podria haver trencat el contracte de la F-1 sense pagar indemnitzacions". "La F-1 el 2011 estava assegurada, però l'estiu del 2010 vam negociar amb Ecclestone i es va acordar que, si no es volia seguir pagant, el 2011 el nou Govern podia trencar el contracte de manera unilateral sense pagar res", va dir Niubò, que va assegurar que del 2004 al 2008 el Circuit va guanyar diners i que, a partir de llavors, va ser quan van començar les pèrdues. "El Circuit de Catalunya sense F-1 està mort, entrarà en pèrdues totals", conclou.

Homs i la resposta del públic

El portaveu del Govern, Francesc Homs, va corroborar ahir les paraules del conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, referents al futur del Gran Premi de F-1. Homs va posar en dubte que en els pròxims anys el Circuit de Catalunya pugui permetre's acollir la F-1 i va assegurar que, si el públic no respon a les expectatives, la Generalitat es plantejarà el futur del Gran Premi. I és que, del cànon que el Circuit ha de pagar per cada GP de F-1, la Generalitat en paga el 80% i el RACC fa front al 20% restant.

L'aparició de València el 2008

El contracte entre el Circuit i Bernie Ecclestone, president de la FOM (Formula One Management), es va renegociar el maig del 2007, quan el director del Circuit era Ramón Praderas. "Quan es va fer la negociació, tothom estava d'acord amb la renovació", comenta Praderas, i Niubò afegeix: "És un dels millors contractes que hi ha, la resta de circuits paguen molt més". Sobre la possible renegociació del contracte, Praderas explica: "Si la competència és amb els països asiàtics i àrabs, que estan disposats a pagar el que sigui, a Europa tenim un problema". A més, els aficionats al Circuit han baixat des del 2007: "El 2008 va aparèixer València, els espectadors es reparteixen i baixa l'assistència".

Passar de dos Grans Premis a un

Per Praderas, una de les solucions seria passar de dos Grans Premis a Espanya a només un: "Si nosaltres som, com es diu econòmicament, dependents d'Alemanya, i allà hi havia dos Grans Premis i ara només en tenen un, crec que és bastant impensable que Espanya en tingui dos. Si algú hagués de deixar de fer un Gran Premi a Espanya no hauria de ser Catalunya, ja que no som els últims que hem arribat, fa 20 anys que hi som".