Publicitat
Publicitat

MUNDIAL DE FÓRMULA 1

La pluja converteix el GP del Canadà en el més llarg de la història

Button treu profit del caos canadenc

Diuen que les coses bones es fan esperar. Ahir, al Canadà, la dita va ser bona. Va fer falta esperar quatre hores per veure com Button superava en l'última volta Vettel -que va semblar que no aguantava la pressió i va fer una virolla en l'última volta- i com el britànic aconseguia un triomf en un Gran Premi interminable, que a més pot tenir continuïtat als despatxos després que Button es veiés involucrat en tres accidents que estaven oberts quan els pilots van creuar la meta.

I és que la cursa disputada al circuit de Gilles-Villeneuve es va convertir en la més llarga de la història. Les 4 hores i 4 minuts de Gran Premi van superar les 3 hores, 57 minuts i 38 segons de la cursa que es va córrer a Indianapolis l'any 1951. L'espera va ser molt llarga i el cotxe de seguretat va ser el gran protagonista d'una cursa que va començar a les set de la tarda (hora catalana) i no va acabar fins a les onze de la nit tocades. I és que l'aiguat que va caure sobre el traçat canadenc va ser antològic. Més de dues hores plovent, sumades a tota l'aigua que ja havia caigut al llarg del matí a Mont-real, van provocar que la cursa s'hagués de suspendre quan només s'havien disputat 25 voltes. "És inconduïble! Per a mi, que vaig primer, és impossible, imagina't per a qui va al darrere", deia Sebastian Vettel al seu enginyer per la ràdio abans de l'aturada. Durant una hora i mitja llarga, els comissaris i la direcció de cursa van estar debatent què fer, mantenint la intriga, mentre els marshalls treballaven de valent al circuit per treure l'aigua que s'havia entollat a la pista i els pilots, alguns fins i tot en texans, passejaven pel pit-lane a l'espera de notícies.

Però, curiositats del temps, a les deu de la nit, hora catalana (les tres de la tarda, hora canadenca), després de reprendre la cursa, el sol va semblar que volia sortir i la pista va començar a eixugar-se. I allà on els pilots havien de calçar pneumàtics d'extrema pluja per poder pilotar, ara ja podien rodar amb les gomes toves, de sec. I els pilots que van entrar a canviar els pneumàtics van encertar-ho i van començar a fer voltes ràpides.

Cinc aparicions del 'safety car'

Sebastian Vettel va comandar la cursa des de la volta 1 fins a la 69 de les 70 que tenia el Gran Premi del Canadà. Tot i això, durant 30 voltes, l'alemany va rodar darrere el safety car , que va sortir a pista en cinc ocasions. Una de les vegades va ser per l'accident que va patir Alonso, que va veure com Nick Heidfeld se l'emportava, i acabava un cap de setmana que va començar bé però que va tenir un final poc esperançador. Tot el contrari que un Jaume Alguersuari feliç després de sumar els seus primers punts de la temporada en creuar la meta en la vuitena posició.