Publicitat
Publicitat

LA POLÈMICA

El club li ha retirat les acreditacions fins que es disculpin i l'ha denunciat al Col·legi de Periodistes

El Barça veta 'Punto pelota'

El Barça ha denunciat Punto pelota al Col·legi de Periodistes i els ha retirat l'acreditació fins que no es disculpin per unes pràctiques poc ètiques. El Col·legi ho qualifica de mètodes fraudulents.

El Barça ha decidit vetar el programa Punto pelota , d'Intereconomía TV, perquè considera que les seves "pràctiques vulneren el codi deontològic del periodisme". D'una banda, ha denunciat el programa i els seus responsables al Col·legi de Periodistes de Catalunya i, de l'altra, han retirat cautelarment als redactors de la cadena -amb seu a Madrid- les acreditacions per poder entrar al Camp Nou els dies de partit, als entrenaments i a les sales de premsa de la Ciutat Esportiva. Per retornar-los les acreditacions, el Barça exigeix disculpes públiques i que es comprometin per escrit que "aquestes pràctiques no es tornaran a repetir". I quines són aquestes pràctiques que han fet reaccionar així el club blaugrana?

La 'càmera oculta'

Dimarts a la nit el programa Punto pelota va emetre un vídeo en què es veia com, amb la col·laboració del president de l'Hospitalet, Miguel García, intentaven robar unes declaracions a Andoni Zubizarreta i Josep Maria Bartomeu sobre la renovació de Guardiola. Aquesta manera de fer ja va molestar molt la directiva blaugrana, però la paciència se'ls va acabar quan van tornar a agafar una imatge d'un entrenament del Barça d'aquesta setmana i van llegir els llavis de Piqué i Guardiola per saber què es deien. Fonts del Barça expliquen que Punto pelota ja va rebre una advertència en privat fa temps perquè van gravar imatges en una zona de la Ciutat Esportiva del Barça a la qual els periodistes no tenen accés, però després d'aquests dos vídeos han decidit actuar de manera pública contra aquest programa. El club també assegura que la mesura ha estat consensuada per tots els estaments de l'entitat.

El Col·legi li respon

Després que el Barça emetés el comunicat, el Col·legi de Periodistes de Catalunya li va respondre amb un altre comunicat en què va afirmar: "El Col·legi rebutja els mètodes fraudulents de sostreure informació. Aquestes males pràctiques desacrediten l'exercici del periodisme que la majoria de professionals s'esforcen a realitzar de manera ètica i seriosa". I va recordar que la informació no es pot aconseguir "a qualsevol preu". El Col·legi també lamenta que hi hagi mitjans "que abusin reiteradament d'aquestes pràctiques fraudulentes".

Demà parlarà Pedrerol

Punto pelota ahir no tenia programa, i avui tampoc, per tant, fins demà a la nit no es podrà veure si el director del programa, Josep Pedrerol, es disculpa o no com demana el Barça. Abans del comunicat, dijous a la nit, Pedrerol ja va dir-hi la seva sobre la polèmica del vídeo de Miguel García: "Es pot plantejar el dubte de si això és ètic o no ho és. Es pacten entrevistes, es pacten muntatges i aquí som ximples per massa sincers. Aquí expliquem el que fem. Som ximples però honestos". Ahir, l'únic del programa que va parlar va ser José Antonio Luque, redactor en cap, que va dir: "És una pràctica molt habitual que mai havia derivat en una decisió d'aquest tipus. Entenem que no fereix el Barça, no l'ataca. Diumenge direm el que haguem de dir al programa". Per la seva banda, un dels tertulians habituals del programa, el periodista Siro López, deia ahir al seu Twitter: "Que el Barça retiri l'acreditació a Intereconomía TV diu molt del sentit democràtic de l'actual directiva", i es preguntava: "Amb el famós tema del dopatge, el Barça va retirar alguna acreditació?".