Publicitat
Publicitat

LA PLANTILLA BLAUGRANA

Guardiola elogia sovint els jugador menys mediàtics, imprescindibles per a l'equip

El Barça s'enamora dels actors secundaris

Frases com: "No me'l vendria mai, és fonamental per a nosaltres"; "Si estic aquí és gràcies a ell", o "Ell mai juga malament, em fa la feina més fàcil", les ha dit Pep Guardiola, però no es referia a Messi, Xavi o Iniesta, sinó a Mascherano, Pedro i Keita, respectivament. Als grans cracs que té el Barça els elogis els surten per les orelles, i poden arribar a immunitzar-los, però els actors secundaris també necessiten una quota de reconeixement públic, i Guardiola ho sap. Aquest dissabte, després de superar l'Athletic Club, malgrat el gran partit d'Iniesta, el tècnic de Santpedor es va desfer en elogis a Javier Mascherano: "És un fitxatge únic, un futbolista impagable". Segurament a l'argentí li agradaria passar encara més desapercebut del que ho fa habitualment, però Guardiola li vol regalar floretes de tant en tant perquè sap més bé que ningú la importància que tenen aquests futbolistes a l'ombra per a l'equilibri general de l'equip i perquè així els Messi, Iniesta, Xavi o Alexis puguin fer de les seves. És la llei dels contrapesos que el tècnic ha après d'un dels seus mestres, Johan Cruyff.

L'estiu passat Guardiola va voler elogiar Mascherano i Keita per la seva feina fosca, i li va sortir una frase d'aquelles que es recordaran durant molt de temps: "A Mascherano i Keita no me'ls toqueu perquè són les meves ninetes [ho va dir en castellà i va traduir-ho literalment i va dir mis niñitas ]. Són dos sols com a jugadors. Són dos jugadors impagables. La professió d'entrenador té sentit per jugadors com aquests".

El primer cop que l'aficionat blaugrana va sentir el seu entrenador dient aquestes coses dels futbolistes menys talentosos de la plantilla es va sorprendre, però a poc a poc el missatge ha anat calant, i la majoria dels culers ja saben veure que la feina d'aquest tipus de jugadors és imprescindible perquè els cracs puguin fer després el que fan.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT