Publicitat
Publicitat

BMW-i: l'estranya aposta elèctrica pel futur incert

Ja som vells coneguts. Els hem vist a tants salons de l'automòbil anteriorment que, quan ens els van presentar a Barcelona, no ens van impactar gens tot i la promesa de primícia oferta. L'escenari escollit: els divuit mil metres quadrats del concessionari que la marca té a la capital catalana, i que volen fer revifar després d'haver fet fallida en mans privades.

Com els fantasmes, aquests concept cars de la marca bavaresa van aparèixer sota d'uns llençols. L'i3, un elèctric destinat a un ús urbà, i l'i8, un híbrid endollable que busca un àmbit més luxós, representen el que serà l'entrada de BMW al camp de les energies alternatives. De fet, més que la presentació de dos cotxes que encara no saben amb precisió quan es produiran en sèrie, la trobada va ser l'explicació d'un concepte per a una submarca de BMW que apunta a una mobilitat visionària, a un disseny de personalitat inqüestionable, i a la pretensió de definir com seran els cotxes premium del futur més immediat. Però l'esforç de BMW per la sostenibilitat és indiscutible. Els últims anys han reduït les emissions contaminants dels seus models un 30%, i pretenen reduir-ne un 25% més abans del 2020. Quan aquests vehicles arribin a la sèrie, la utilització massiva de la fibra de carbó, l'alumini i altres aliatges lleugers serà un condicionant important per al preu de venda. Esclar que aleshores a saber on som tots plegats.

FITXA TÈCNICA

PREU: No disponible

MOTOR i3: Elèctric 125 cv

MOTOR i8: Híbrid elèctric / combustió, 260 cv

MIDES i3: 384 x 153 x 201 cm

MIDES i8: 463 x 128 x 195 cm

AUTONOMIA i3: 130-160 km

AUTONOMIA i8: 35 km (només en mode elèctric)