Publicitat
Publicitat

LA GUANTERA

Audi R8 V10 Quattro: mare meva, quina animalada!

Que un cotxe costi gairebé 200.000 € ja ho diu tot del vehicle que ocupa aquesta pàgina. L'Audi R8 val, d'entrada, 167.610 €, però la unitat que hem provat anava tan carregada d'accessoris, extres i opcions que, sumats, la xifra final de la factura s'acosta a aquest preu tan astronòmic. Queda clar, doncs, que aquest dissabte no estem davant d'un cotxe normal . I, per tant, per provar-lo com calia l'hem portat, a més d'anar pels recorreguts habituals dels nostres assajos, a un circuit. No pot ser en cap altre escenari per experimentar les sensacions que generen 525 cavalls sortits d'un motor de deu cilindres en V llançats a 315 quilòmetres per hora. I tampoc tenia gaire confiança que en Capdevila em vingués a treure de la presó si ho hagués provat en un àmbit diferent. I hauria fet bé; en Capdevila, vull dir.

L'R-8 és un d'aquells cotxes que, si és que el podem pagar, no el podem triar per passar desapercebuts, i menys en els temps que corren. Diguem que no seria la millor opció motoritzada per anar a demanar una subvenció, negociar la millora del conveni o un augment de sou.

Aquest Audi té unes mides superlatives i un disseny llampant, a imatge i semblança dels GT de competició pura. Saps que dins d'aquest cotxe, l'estadística social hi juga un paper determinant: un 70% de les persones que t'envolten et miren i el 30% restant t'assenyalen amb el dit. I el 100% t'odien per la ràbia (enveja) que fas.

Un dels aspectes més cridaners d'aquest Audi és la ubicació del motor -el mateix que porta el també exclusiu Lamborghini Gallardo- , a la part posterior del vehicle i perfectament visible a través de l'aparador de vidre que tanca l'habitacle.

I és aquest propulsor de 5.104 cc el gran protagonista de l'R8. Té una arquitectura com la dels F-1 de no fa gaire, i és tan potent i proporciona un parell motriu tan gran que empeny qualsevol règim, encara que a partir de 5.000 rpm és quan apareix la bèstia que porta amagada a dins. I aleshores, aparteu les criatures, és quan hem de fer cap a un circuit per treure'n tot el suc: cal falcar-se bé dins els seients, que són completament embolcallants, i parar bé l'orella per fruir del roncar greu i excitant d'aquests deu cilindres.

La vida a bord és plena de luxe, com s'espera d'un cotxe d'aquest tarannà. Ergonomia encertada, sobretot si no tens un cul tan gros com el meu, i materials de qualitat. És una sensació com quan seus al sofà de cal sogre, ben diferent del teu de casa, que has comprat a l'Ikea abans d'haver-te esmicolat els dits en l'intent de muntatge.

El xassís és espectacular, amb un aplom extraordinari en qualsevol situació, fins i tot amb la potència comentada. L'R8 té una estabilitat que impressiona i, gràcies al devessall d'electrònica que incorpora i a la tracció permanent a les quatre rodes, permet una velocitat de pas pels revolts només condicionada per la valentia del conductor. La unitat provada portava frens ceràmics (un extra d'11.300 €), cosa que permet aturar el cotxe amb instantaneïtat.

L'únic inconvenient que hem trobat a aquest cotxe de somni -a banda de no saber on deixar-hi el cabàs si hem anat a caçar bolets, perquè té un maleter només testimonial- és el canvi de marxes, que és una mica gandul en el programa automàtic. En una conducció alegre per carreteres de revolts s'ha de vigilar amb les reduccions de règim automatitzades: ens podem trobar que el cul del cotxe té tendència a voler avançar-nos, i això amb més de cinc cents cavalls al clatell pot arribar a ser estressant, o definitivament molt car si la situació es descontrola del tot.

En canvi, en circuit la tendència del cotxe és a marxar de morro, però això pot ser causat per la utilització de pneumàtics de carrer. Segur que si n'hi poséssim uns de competició -llisos- això quedaria solucionat, encara que a costa d'una factura molt alta.

¿I el consum de carburant? Bé, això no és problema per a Florentino, ni tampoc per a qui tingui un cotxe del qual sap que, si trenca un retrovisor en entrar al pàrquing, la carcassa de fibra de carboni d'un dels dos miralls li costarà 1.800 €.

FITXA TÈCNICA

  • PREU: 167.610 €
  • EMISSIONS: 326 g CO/ Km
  • MOTOR: 5.104 cc, V10 gasolina FSI, injecció directa
  • CANVI: automàtic de 6 vel.
  • TRACCIÓ: A les 4 rodes Quattro
  • MIDES: 443 x 193 x 125 cm
  • PES: 1.700 kg
  • MALETER: 100 litres
  • DIPÒSIT: 90 litres
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT