Publicitat
Publicitat

LA GUANTERA

Audi A6 Tdi 2.0: l'orgull de la Merkel

Que marques com Audi, BMW i Mercedes no parin de reforçar la part més alta de les seves gammes és una demostració més de com va de bé l'economia d'Alemanya.

La casa dels anells ha renovat per setena vegada aquell Audi 100 que va treure al mercat el 1968, no perquè aquest cotxe necessités una nova revisió, sinó precisament per no perdre competitivitat en aquesta mena de guerra civil que mantenen els tres grans fabricants alemanys per la supremacia entre els cotxes de luxe al mercat internacional, per la qual també competeixen altres firmes com Jaguar, Volvo i Infiniti.

El nou A6 ha crescut i s'ha aprimat. Ara és més llarg que la versió anterior, però la utilització massiva d'alumini (un 20% d'aquest Audi està fet d'aquest material) i d'aliatges lleugers ha permès retallar un 15% del pes que tenia. Aquesta versió pesa 80 quilos menys que l'anterior, i això es nota en una conducció molt més àgil i divertida.

Aquest cotxe no és un A4 més gran, sinó un A8 una mica més petit... però no gaire. I encara que estèticament segueix la línia del germà gran, les semblances amb el petit són evidents. Per si no n'hi havia prou, l'A6 incorpora algunes solucions de l'A7, com ara el xassís.

La nova generació d'aquest cotxe incorpora un devessall de tecnologia que, sobretot, millora la seguretat i la comoditat a l'hora de conduir-lo. Un exemple: el navegador va coordinat amb els llums giratoris, que s'encenen i segueixen el radi dels revolts fins i tot instants abans d'arribar-hi. Però tambété l'ajuda automàtica per a l'aparcament, els avisadors de l'angle mort, el navegador associat a Google Maps, el control per l'iPad, el sistema de visió nocturna -que distingeix entre persones, animals i objectes- o els indicadors de canvi de carril. Això sí, tot plegat val un dineral: és el preu de fer realitat el que fa poc temps ens hauria semblat ciència-ficció.

De moment, el nou A6 es presenta amb cinc motoritzacions diferents: dues de gasolina i tres dièsels, a les quals a mitjà termini se n'hi afegiran d'altres. Com sempre, Audi ofereix com a opció la transmissió integral Quattro, marca de la casa, i també la possibilitat de triar, en determinades motoritzacions, entre un canvi manual o dos sistemes automàtics diferents.

Precisió extraordinària

Encara que la versió que hem provat és la més "senzilla", les sensacions que aporta la conducció d'aquest vehicle són d'un refinament i precisió extraordinaris. Quan baixes d'aquesta business class costa no oblidar que la majoria de les persones viatgem als avions en low cost . No és tan sols una qüestió visual sinó, sobretot, la certesa d'estar conduint un producte sòlid, molt ben fet i, sobretot, molt segur. El treball fet a les suspensions es nota i contribueix molt específicament a generar aquesta valoració.

La resposta del motor en la unitat provada és satisfactòria... si no haguéssim tastat els propulsors més grossos de la marca. Aquest dos litres és fantàstic per a l'A3 i l'A4, però si l'opció escollida és l'A6 sembla més coherent triar-ne un de més gros que arrossegui el conjunt més alegrement, sobretot a poques voltes. Tant per tant, sabates grosses. Això sí, ni tan sols aquesta consideració embruta el full de notes d'un cotxe sensacional.

El millor

Comportament dinàmic.

Tecnologia de seguretat.

Qualitat dels components.

El pitjor

Motor mandrós en baixos.

Seient central posterior.

Preu dels extres, que fa que s'encareixi molt el preu final.

fitxa tècnica

PREU: 39.300 €

MOTOR: Tdi 4 cilindres,

1.998 cc, 177 Cv

CANVI: Manual (6 velocitats)

TRANSMISSIÓ: Al davant

BATERIA: D'ions de liti 340 V

PES: 1.575 kg

MIDES: 4,915 x 1,874 x 1,455

MALETER: 530 litres

DIPÒSIT: 75 litres

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT