MUNDIAL DE FÓRMULA 1
Esports 26/03/2012

Alonso torna al graó més alt

Nuria García
2 min

BARCELONA"Aparcant el cotxe no sabia a quin número posar-me, perquè no em creia que fos primer". Ni el mateix Fernando Alonso es creia que hagués guanyat la cursa d'ahir a Sepang, la que retornava Ferrari al capdamunt del podi nou mesos més tard. L'últim triomf de la Scuderia -i també d'Alonso- va ser el 10 de juliol del 2011, en el Gran Premi de la Gran Bretanya, a Silverstone.

En els entrenaments, el Ferrari va demostrar que no estava a l'altura de la resta de cotxes capdavanters. Per poder lluitar de tu a tu amb McLaren, Red Bull i Mercedes, l'escuderia italiana necessitava una cursa caòtica, boja. I així va ser. A l'inici de la cursa plovia, però l'aiguat en la sisena volta era considerable i només tres girs més tard, la direcció de la cursa decidia fer sortir el cotxe de seguretat a la pista a l'espera que la pluja s'aturés. No va ser així, al contrari, la intensitat de la pluja va augmentar i es va haver d'aturar la competició. Fins llavors, Hamilton anava líder, però a la represa l'entrada a boxs del pilot de McLaren va ser decisiva. El britànic va calar el cotxe al taller i va perdre uns segons molt valuosos que feien que Alonso passés a encapçalar la cursa. El dia negre de McLaren es va tancar una volta més tard amb un xoc de Button amb Karthikeyan en un avançament que va acabar amb el cotxe anglès als boxs per canviar-ne els bigotis.

Alonso tenia el que volia: una cursa caòtica, amb pilots entrant i sortint de boxs per canviar els pneumàtics d'extrema pluja pels intermedis i aquests pels de sec. Tot i això, l'estratègia de l'asturià -que va ser dels primers a canviar les gomes- va ser l'encertada, ja que els que van trigar a visitar els mecànics van perdre molt de temps a la pista amb uns pneumàtics intermedis desgastats. Ara bé, la cursa no havia acabat per a Alonso, que va veure com li sortia un nou rival: Sergio Checo Pérez. El mexicà, que a 24 voltes del final estava a set segons d'Alonso, se li va acostar a menys de dos, però just quan el seu enginyer li va dir que mantingués la segona posició, Checo va fer una petita excursió que li va fer oblidar les opcions de triomf.

De la Rosa, satisfet

El pilot català Pedro Martínez de la Rosa va córrer a Sepang la seva primera cursa amb l'HRT. Tot i que va tenir més problemes dels previstos: primer amb la pressió de la benzina i després va ser sancionat perquè un mecànic es va endarrerir a la graella quan ja s'havia iniciat el procediment de sortida per reprendre la cursa. De la Rosa va acabar 21è per la sanció de 20 segons a Karthikeyan, però acabar era el seu principal objectiu d'aquest diumenge.

stats