19/03/2012

Alonso sempre té raó

2 min
Fernando Alonso signant autògrafs.

Pot ser que torni a guanyar un Red Bull. O que l'antiga dictadura dels cotxes d'Adrian Newey ara sigui substituïda per la dels McLaren. Però està clar que la cursa de Malàisia no se l'emportarà un Ferrari. Que set escuderies diferents s'hagin repartit les deu primeres posicions de la classificació d'Austràlia ens il·lustra perfectament sobre la igualtat que hi haurà aquesta temporada. No és només una qüestió de vendre el peix.

La realitat més absoluta, però, no la tindrem fins que no hagi passat la prova de Sepang, un circuit molt més convencional que l'imprevisible Albert Park. L'estrena a Melbourne sempre és atípica perquè és la primera reunió de l'any, els equips encara no han acabat d'afinar els cotxes, alguns pilots descobreixen aquest traçat, i d'altres debuten en competició al volant d'un F-1. En canvi la pista malaia és un exemple dels circuits de nova generació, els tilkòdroms , que ara són majoria al calendari. Si un cotxe va bé en aquell traçat, probablement també ho farà a Xangai, Sakhir i fins i tot Montmeló, les següents cites del calendari.

Després de la première australiana està clar que enguany ens divertirem, i que a Ferrari hauran de treballar encara molt més amb un cotxe que ni corre ni s'aguanta; vulgar, vaja. A la F-1 tot és cíclic. L'èxit i el fracàs. I els processos no canvien d'un dia per l'altre. Ni tant sols d'una temporada per l'altra. Per això a l'Scuderia li costarà variar la trajectòria que porten, malgrat el seu potencial i la seva història. Estrenar un xassís nou, com pensen fer a Catalunya, és tan valent com necessari i arriscat.

Ara l'equip de Maranello és un conglomerat multinacional que encara no ha decidit quin idioma parla. I, mentrestant, va gastant diners, passa el temps: quatre anys des del seu últim títol de constructors. I sis des del segon Mundial de Fernando Alonso. Potser sí que com va dir l'asturià a la pretemporada no en tornarà a guanyar cap més. I és que, com han dit des de la mateixa Ferrari, ni tan sols un bicampió mundial és infal·lible.

stats