Publicitat
Publicitat

Un magnat partidari de Trump aixecarà el seu propi Eurovegas a Madrid

The Cordish Group anuncia una inversió d'entre 2.200 i 3.000 milions prop de Barajas per construir el centre integrat d'entreteniment "més gran d'Europa"

Un altre magnat nord-americà ho intenta. Tres anys després que Sheldon Adelson renunciés a aixecar el projecte Eurovegas a Alcorcón, ara és David Cordish, un magnat que ha estat present en diversos actes de campanya del president electe dels EUA Donald Trump, durant la campanya. The Cordish Company ha anunciat aquest dijous a Madrid que té la intenció de construir " el centre integrat d'entreteniment més gran d'Europa" amb una inversió de 2.200 milions d'euros. L'espai s'anomenarà Live! Resorts Madrid i, d'entrada, es ven com un Eurovegas descafeïnat, sense casinos com a tal, però sí amb una "zona de joc", amb sales d'apostes esportives, hotels, restaurants i espais per a famílies i nens.

Segons ha explicat el portaveu de The Cordish Companies, la inversió podria ascendir als 3.000 milions "si les condicions del mercat ho permeten". El projecte s'ubicarà en un terreny de 134 hectàrees proper a l' aeroport de Barajas, a la zona del corredor d'Henares (terme municipal de Torres de la Almeda) i, segons els seus promotors, generarà 56.433 nous llocs de treball (entre directes i indirectes). Pel que fa a l'impacte econòmic, The Cordish Group assegura que aquest segon Eurovegas generarà entre 4.000 i 6.000 milions d'euros en els primers 5 anys. 

Hotels de luxe, discoteques i sales d'apostes

Un cop estigui construït, el Live Resort Madrid tindrà 2.700 habitacions d'hotel de 4 i 5 estrelles, però podrà incrementar el nombre d'habitacions fins a 4.000 si hi ha demanda. Els promotors, però, han aclarit que el projecte ha de comptar amb l'aprovació dels governs locals i regionals, però que ja n'han adquirit la propietat i que aquesta vegada no busquen canviar cap llei nacional o autonòmica "ni tampoc cap subsidi públic", com sí que pretenia Adelson. Tot i això, Cordish ja ha entregat tota la documentació per sol·licitar la llicència d'obres, i el procés burocràtic ja ha començat

"No és un centre de casinos, la zona de jocs ocuparà entre el 5 i el 10% de l'espai"

Aquest projecte s'ha volgut desmarcar d'Eurovegas i els seus promotors han aclarit que "no és un centre de casinos" i que la zona de jocs ocuparà només entre el 5 i el 10% de l'espai total. L'obra també contempla construir un baixador que connecti el centre amb l'estació d'Atocha i també amb l'aeroport. El projecte comptarà amb tres discoteques temàtiques, parcs infantils, botigues, restaurants i fins i tot un gran mercat d'aliments i begudes "inspirat en els mercats madrilenys de San Miguel i San Antón". De fet, els promotors han aclarit que volen "un projecte clàssic, elegant, ben dissenyat i amb una plaça central inspirada en la Plaza Mayor del centre de Madrid".

L'objectiu dels seus promotors és atreure famílies senceres, per això, han explicat, projecten tant parcs infantils, guarderies, 'spas', com també zones d'oci amb sales de joc i espais per a apostes esportives. A més, hi haurà un gran teatre d'espectacles "a l'estil de Broadway", un circ permanent, zones de concerts, sales de cinema i un teatre Imax. A banda, també hi haurà zona d'esport amb piscina, gimnasos i fins i tot circuïts de trekking o de bicicleta de muntanya. 

"No volem canviar el marc legislatiu nacional o local"

Aquesta vegada els promotors s'han volgut curar en salut i mirar de seduir població i autoritats, i per això han insistit que Live! Resorts Madrid comptarà amb una Fundació que destinarà "part dels seus fons" a obra social i que reservarà espai per a " iniciatives comunitàries i entitats benèfiques".  

Però el projecte tampoc s'oblida de les empreses. Una altra de les branques del projecte va destinada als viatgers de negocis, amb tres centres de convencions amb capacitat per a 12.000 persones i "especialment dirigit a associacions professionals i grans empreses". 

The Cordish Companies és una promotora d'un centenar d'anys d'antiguitat i s'autoproclama "el líder mundial en promoció de centres comercials, districtes d'entreteniment i hotels".