Publicitat
Publicitat

Sacha Michaud: “Si els ‘glovers’ no estan contents, això no funcionarà”

Sacha Michaud és un dels dos cofundadors de Glovo, una empresa de missatgeria instantània que va néixer fa dos anys a Barcelona i que ja és a set ciutats espanyoles i tres d’europees. Aquesta setmana ha aterrat a Palma, on espera triplicar en mig any el nombre d’establiments amb els quals ha començat a operar.

Un jutge va obligar Uber a reconèixer els conductors com a treballadors. Passarà el mateix a Glovo?

La tecnologia va moltes vegades per davant de la regulació. Nosaltres ens sentim molt còmodes amb com funciona la plataforma. No obligam a tenir horaris, la remuneració en general és bona per hora si hi ha bones comandes... Però Glovo no decideix la quantitat de demanda que hi ha, són els usuaris. No podem garantir que un glover farà determinats encàrrecs, però la gent està cercant flexibilitat. No intentam canviar la persona que té una nòmina laboral en una oficina. La societat tendeix a la flexibilitat, cap a la multiocupació, i que estiguem preparats per a això és molt important perquè, si no, Espanya quedarà enrere.

Internet és la porta d’entrada a aquest nou concepte d’economia?

La tecnologia permet una societat més dinàmica. Ara pots comprar a qualsevol part del món i t’arriba en dos dies. Pots treballar a molts llocs alhora o a molts llocs sense moure’t de casa. Veus gent treballant als aeroports amb el seu portàtil... Això és el que està canviant a la societat; els infants també són multitasca.

Canvia com treballam perquè també canvia com consumim?

Algú va dir que els nostres pares tingueren una o dues feines, nosaltres en tindrem cinc o sis i els nostres fills, tres o quatre de simultànies. Això és el que, per mi, realment passa. Crec que la tecnologia ho facilita i, per descomptat, plataformes com Glovo en són una conseqüència.

Quin és el perfil del repartidor?

No n’hi ha un de concret. Normalment són homes i l’edat mitjana són 32 anys, però va variant. Hi ha ciutats amb més bici, d’altres amb més motos... Molts eren aturats de llarga durada i ara tenen la possibilitat de treballar perquè la barrera d’entrada és molt fàcil. Hi ha persones que treballen dues hores al dia i persones que en treballen més. Hi ha gent que només vol treballar al matí, d’altres només a l’horabaixa, alguns ho combinen amb una altra feina o amb estudis... Hi ha de tot.

Què els aporta l’empresa?

Ells compren el material del dia a dia -com la motxilla on guarden les comandes- i Glovo el que aporta és una plataforma tecnològica, una base de clients... Nosaltres feim la intermediació entre el glover, l’establiment i l’usuari, i les tres potes són importants: al final, allò important és que tinguem el que l’usuari vol i que els comerços tinguin ingressos: en alguns duim el 15% de la facturació. Pel que fa als glovers, cada vegada cobraran millor i, clar, si no estan contents, això no funcionarà.

Tenen un creixement homogeni a totes les ciutats?

Sí, i ha de ser així. No hi pot haver un creixement exponencial que no ens deixi cobrir la demanda ni pot ser massa lent perquè els glovers no volen estar de mans plegades.

Etiquetes