Publicitat
Publicitat

Ikea vol competir amb Wallapop en el mercat de la segona mà

La multinacional sueca revendrà els seus productes utilitzats en una secció a banda de les seves botigues

Ikea s'actualitza a marxes forçades. Després d'inaugurar aquest novembre el seu servei de compra 'online' a Espanya, a més de l' obertura de botigues efímeres, la multinacional sueca acaba d'anunciar que revendrà els seus propis productes de segona mà dins una nova secció a les seves botigues. Ikea ho farà a través d'un punt de recollida que permetrà que els compradors que deixin productes vells rebin una bonificació o descompte quan comprin un altre producte.

De moment, aquest nou projecte comença a les tres botigues que té a Madrid i com un projecte pilot, però té previst anar-lo estenent durant el 2017. La multinacional es refereix a aquest negoci com un exemple d' "economia circular", i explica que a les llars espanyoles hi ha fins a 2.000 euros en mobles no fets servir. A més, destaquen que només el 10% dels mobles per llençar es reciclen. 

Ikea eludeix 1.000 milions en impostos a la UE en sis anys

Però el que està clar és que amb aquest projecte Ikea hi té una altra oportunitat de negoci, perquè la multinacional adquirirà els seus propis mobles sense haver-los de comprar i els podrà revendre. Tot i això, emmarca la iniciativa en un conjunt de polítiques de promoció de la sostenibilitat que inclouen la col·laboració amb entitats com Caritas per reciclar els productes tèxtils o la llista de productes reciclats que ja ven. Ikea també ha avançat que aquest 2017 llançarà la col·lecció Zero Waste a partir de productes de vidre amb desperfectes que un dels proveïdors d'Ikea li facilitarà.