Publicitat
Publicitat

NOVETAT DISCOGRÀFICA

Els temes descartats en vida per la cantant abunden a 'Lioness: Hidden treasures'

Els tresors amagats del disc pòstum d'Amy Winehouse

Lioness: Hidden treasures, el disc pòstum d'Amy Winehouse, desapareguda al juliol, ja està a la venda. És per sobre de tot un recull de temes que la cantant britànica va descartar publicar en vida.

Ahir va sortir a la venda Lioness: Hidden treasures, anunciat com el tercer disc de la cantant i compositora britànica Amy Winehouse. Aquests tresors amagats veuen la llum després de la mort accidental de Winehouse el 23 de juliol a causa d'una intoxicació etílica, quan només tenia 27 anys i només havia editat dos àlbums, Frank (2003) i Back to black (2006).

Tot i incloure dues composicions noves i l'última gravació que va enregistrar Amy -l'estàndard Body & soul, gravada al març per formar part del recent disc de duets del veterà cantant Tony Bennett-, el gruix de Lioness: Hidden treasures el formen enregistraments descartats en vida per Winehouse de les sessions de Frank i Back to black.

"Si la família hagués pensat que l'àlbum no estava a l'altura de Frank i Back to black mai no l'hauríem editat", ha dit el pare de Winehouse, Mitch. "Creiem que suposa un homenatge digne del llegat musical de l'Amy". Compilat per Salaam Remi i Mark Ronson, els dos productors que van treballar més estretament amb la malaurada artista, en col·laboració amb la seva família i els seus mànagers, l'antiguitat de la majoria dels dotze temes de Lioness: Hidden treasures no serveixen tant per fer-se una idea del que hauria pogut ser Amy Winehouse en cas que no hagués mort, sinó per desenterrar algunes rareses del passat d'Amy. Aquests són alguns dels temes més destacats del nou àlbum.

'Between the cheats'
Candidata per al tercer àlbum

El segon tall de Lioness: Hidden treasures, una clàssica balada d'estil doo wop, és una de les dues úniques noves composicions de Winehouse que inclou l'àlbum. Segons el productor Salaam Remi, Winehouse tenia el seu tercer disc planejat, però mai va arribar a desenvolupar-lo a l'estudi. L'enregistrament, un dels més recents, és del maig del 2008.

'Tears dry'
La primera versió, una balada

El quart senzill extret de Back to black va néixer com una balada. Lioness recupera la primera versió d'un dels clàssics de Winehouse en què el tema encara no compta amb el sample d'Ain't no mountain high enough, l'èxit de 1967 de Marvin Gaye i Tammi Terrell. L'àlbum també rescata versions alternatives de Wake up alone (de Back to black) i Valerie, de l'àlbum de versions de Mark Ronson Version (2007).

'Like smoke'
El duet amb Nas

L'altra nova composició de Winehouse, gravada a mitjans del 2008, és un duet amb el raper nord-americà Nas -Nasir Jones-, el Mr. Jones a qui Amy no volia renunciar al tema Me & Mr. Jones, de Back to black. Alterna el rap d'ell amb el soul d'ella, i això el fa un dels temes més originals de l'àlbum. Però la part d'Amy sembla un esbós inacabat, amb poca lletra i molts oh-oh-oh.

'The girl from Ipanema'
El primer que va cantar a Remi

El productor Salaam Remi no s'ha pogut estar d'incloure el primer tema que li va cantar Amy, i amb què es va poder fer una idea del talent personal de Winehouse, que aleshores només tenia 18 anys. Entre els tresors amagats també hi ha una versió de Will you still love me tomorrow, de Carole King, enregistrada originalment per The Shirelles.

'Halftime'
Un supergrup amb Questlove

Salaam Remi va revelar al novembre que Amy planejava muntar un supergrup de jazz amb Questlove, el bateria del grup de hip-hop i neosoul nord-americà The Roots, i amb el saxofonista Soweto Kinch. Halftime, gravada el 2002 amb Questlove, és tot el que n'ha quedat.

'A song for you'
El paral·lelisme tràgic

Al final d'aquesta versió del tema que va popularitzar Donny Hathaway, Amy exalta la manca de contenció del cantant, afectat d'esquizofrènia i que es va acabar suïcidant. A Winehouse també li costava contenir-se, i això, si bé va contribuir a fer-la tan especial, també va contribuir a la seva prematura mort.