Publicitat
Publicitat

NOUS MODELS A LA INDÚSTRIA DISCOGRÀFICA

Cinc dies de promoció a la xarxa han precedit la sortida del nou disc, 'The king of limbs'

La setmana de Radiohead

El quintet d'avant-rock britànic continua desafiant la indústria de la música amb una campanya llampec a internet -multiplicada pels mitjans- prèvia al llançament digital del nou disc, The king of limbs .

Fa menys d'una setmana els fans de Radiohead no sabien ni el temps que haurien d'esperar per escoltar el pròxim treball del quintet. Avui, qualsevol interessat en la música dels britànics ja té l'edició digital del seu nou disc, The king of limbs , que es va distribuir ahir a la seva web, un dia abans del que s'havia anunciat. I la immensa majoria l'ha pagat, gràcies a una brillant estratègia de màrqueting mitjançant la qual Radiohead ha promocionat, amb els mitjans de comunicació com a caixa de ressonància, el llançament digital del nou disc.

Cronologia dels fets
Dilluns, un bàner amb el text "Gràcies per esperar" donava la benvinguda a aquells que entraven a la web del grup. Sense més explicacions el bàner enllaçava amb una altra web que donava l'opció de preadquirir The king of limbs en dos formats amb preus diferents: un de físic de luxe, que s'editarà el 9 de maig, i un de digital, previst per a avui.

Dijous, Radiohead va fer un tuit críptic en què, en japonès, donava una adreça del barri de Shibuya, a Tòquio; una hora, les 18.59 (les 9.59 hora nostra), i una data, divendres, 18. El tuit -que ha desaparegut del Twitter de Radiohead- va aixecar tanta expectació per la possibilitat d'una actuació secreta del grup, que l'acte promocional, fos quin fos, es va suspendre de manera oficial per motius de seguretat, cosa que no va impedir que alguns fans s'acostessin igualment a l'adreça de Shibuya del tuit, per si de cas.

En plena confusió al voltant de l'acte fallit a Tòquio, divendres al matí el grup va penjar a la seva web el videoclip del primer senzill de l'àlbum, Lotus flower . I poc després un nou missatge va informar que el disc ja es podia descarregar. Tot plegat ha generat una activitat frenètica al voltant del grup a la xarxa, i ha convertit #thekingoflimbs en trending topic mundial a Twitter.

No és la primera vegada que Radiohead revoluciona la indústria discogràfica. Ja ho van fer el 2007 quan, després d'abandonar el segell EMI, van publicar In rainbows , el seu anterior treball, en format digital (el format físic es va publicar uns mesos després), descarregable des de la seva web per la quantitat que cadascú cregués adient, fins i tot gratis.

El disc-diari
A banda del format digital publicat ahir (en MP3 o Wav, per 7 o 11 euros), The king of limbs també es publicarà en CD i vinil el 28 de març, i en una edició de luxe el 9 de maig que es pot comprar a la web del disc. El grup es refereix al format de luxe com a "disc-diari" ( newspaper album ), una edició que per 36 euros inclou l'edició digital del disc (en MP3, en WAV costa 39 euros), dos vinils, un CD i làmines d'art.