Literatura
Cultura 01/08/2013

L'olor de xocolata impulsa les vendes de novel·les romàntiques

Un estudi demostra que el perfum de cacau afavoreix la facturació de llibres del gènere rosa

Ara
1 min
Dues lectores busquen tranquil·lament entre les lleixes de la llibreria Laie.

BarcelonaLes llibreries perfumades amb xocolata venen més novel·les romàntiques. Segons publica 'The Guardian', un estudi de l'Antwerp University demostra que l'olor de cacau impulsa les vendes de les ficcions romàntiques i que el mateix perfum té molt menys efecte en la facturació de novel·les d'altres gèneres literaris.

Els investigadors de la universitat belga han observat el comportament de 201 clients en una llibreria durant deu dies i han arribat a la conclusió que l'olor de xocolata encoratja els clients a fixar-se en les novel·les romàntiques i distreu els que accedeixen a la botiga amb la idea de comprar un llibre en concret.

La recerca estableix que els clients eren 3,48 vegades més proclius a examinar novel·les romàntiques –i també de cuina– quan la llibreria estava perfumada amb xocolata, i eren 5,93 vegades més propensos a comprar-les. A més, l'estudi confirma que l'olor de cacau afavoreix que els clients passegin per la llibreria i es fixin en l'oferta, tot i que la seva intenció inicial sigui comprar un llibre que han escollit prèviament.

stats