Publicitat
Publicitat

Amb una nova llei no n'hi ha prou

La crisi ha accentuat una reivindicació històrica i justa del sector cultural: una millora legislativa que incentivi el mecenatge. La llei actual respon massa a la mirada desconfiada d'hisenda.

Una llei millor és la que permet més beneficis fiscals. Això és evident en termes d'eficiència i coresponsabilitat. No obstant això, cal saber que suposa un canvi de model amb efectes gens innocents: la noció d'interès general que, en principi, garanteix l'administració pública es pot diluir en la dels interessos privats.

Un canvi de llei serà insuficient sense un canvi de cultura. L'incentiu fiscal no ha de ser l'única motivació del mecenatge. Cal acostar-se a un concepte pròxim al de coproducció i fugir de la percepció d'"impost revolucionari" que sovint ha caracteritzat la (poca) implicació del capital privat. Ara és l'hora del patrocini de proximitat i d'estimulants propostes com el crowdfunding.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT