Publicitat
Publicitat

FESTIVAL DE CINEMA

La primera edició del festival Casa Àsia Film Week estrena avui un cartell sucós

Una marató de pel·lícules asiàtiques

La Casa Àsia inaugura avui el festival de cinema que substitueix el desaparegut BAFF. Àngel Sala és l'artífex d'un programa que reuneix les pel·lícules comercials amb més pols que s'han rodat a l'Orient.

Avui arrenca la Casa Àsia Film Week, el nou festival de cinema asiàtic de Barcelona, que se celebrarà fins diumenge entre el Palau del Baró de Quadres -seu de la institució Casa Às ia- i les pantalles dels cinemes Girona. Es podran veure trenta títols que representen el bo i millor del nou cinema oriental, un dels pocs que no s'ha vist afectat per l'esllavissada de la crisi econòmica i que ha mantingut el pols productiu amb més fruits que l'antiga factoria de Hollywood. El cartell del certamen porta la firma d'Ángel Sala, director del Festival de Cinema Fantàstic de Sitges i garantia que el programa pot ser de tot menys avorrit. I això que Sala ha promès que la selecció no es limita al terror i la ciència-ficció. Hi ha comèdies de gènere, com és el cas de la filipina Pinoy Sunday , de Wi Ding Ho, la història d'un sofà abandonat que canvia les vides de dos obrers immigrants. També s'hi veuran melodrames socials d'arrel europea, en la línia de la coreana The journals of Musan , de Park Jung-bum.

Però no cal ser un geni per veure que les propostes que més abunden són aquelles que fan les delícies dels fanàtics de Sitges: pel·lícules d'acció amb una mica de sang i fetge i plenes de cops d'efecte a base de cosses, catanes japoneses, trucs d'arts marcials, espases i algun tret. Les estrelles del còctel són pel·lícules com Reign of assassins , de Chao-Bin Su i John Woo -director de Cara a cara o Missió Impossible 2 -, o The stool pigeon , de Dante Lam. O, fora de competició, una obra com Encontré al diablo , de Kim Jee-woon, que va aterroritzar la crítica en l'última edició del Festival de Sant Sebastià. Ángel Sala no se n'ha pogut estar i ha posat al foc un bon tall de la seva carn preferida, tot i que ha fet l'impossible per dissimular-la amb algun reclam una mica més lleuger. Així pot dir que la Casa Àsia Film Week és un festival per a tots els públics que porta un assortit del mainstream asiàtic més exportable. El programa acollirà, entre altres coses, l'estrena espanyola de Confucio , de la xinesa Mei Hu, que ja fa unes setmanes que anuncia la seva imminent arribada a la cartellera comercial.

El substitut del BAFF

Quan es tanca una porta s'obre una finestra. Per desgràcia, l'any passat vam veure com les principals cites cinematogràfiques de Barcelona anaven caient del calendari com fitxes de dòmino. Entre altres, hi havia el BAFF (Barcelona Asian Film Festival), que després d'haver-se consolidat al llarg de dotze edicions va anunciar que es retirava. Qui, si no els de Casa Àsia, li havia de prendre el relleu? Això sí, el nou certamen ha decidit no córrer els mateixos riscs que el seu predecessor. El BAFF era un punt de trobada per als nous autors de l'Extrem Orient, que va donar a conèixer el cinema de Hou Hsiao-hsien, Apichatpong, Tsai Ming Liang o Hong Sang-Soo. La Casa Àsia Film Week, en canvi, es cura en salut, oferint una dosi carregada d'adrenalina a tots els espectadors que volen fer salts a la butaca mentre engrapen crispetes d'una paperina XXL. Èxit assegurat.