Publicitat
Publicitat

CINEMA

El film francès 'The artist' arrasa als premis Bafta britànics

La mateixa nit que una britànica, Adele, guanyava sis Grammy als Estats Units, una pel·lícula francesa, The artist , triomfava al Regne Unit. Fins a set premis Bafta es va endur el film dirigit per Michel Hazanavicius: millor pel·lícula, director, actor (Jean Dujardin), guió original, banda sonora, fotografia i vestuari. La seva condició de pel·lícula muda ha permès a The artist evitar quedar arraconada en la categoria de film de parla no anglesa, tant als Bafta com als Oscars.

El membres de l'Acadèmia Britànica de Cinema han valorat per sobre d'El talp la història de l'actor que no s'adapta al cinema sonor. La cinta dirigida pel suec Tomas Alfredson, que trasllada a la pantalla la novel·la de John LeCarré, només ha guanyat el premi a la millor pel·lícula britànica i al millor guió adaptat. "Vull agrair a The artist que no estigui basada en un llibre", va fer broma Peter Straughan, guionista d' El talp , aclaparat pel triomf de la cinta francesa. L'actor John Hurt, que intervé al film d'Alfredson, va rebre un Bafta honorífic per la seva contribució al cinema britànic. A Martin Scorsese, que competia amb La invención de Hugo , també li van concedir un premi d'honor per la seva trajectòria.

Com ja es preveia, el premi a la millor actriu protagonista va ser per a Meryl Streep pel seu paper com a Margaret Thatcher a La Dama de Hierro . Marese Langan, responsable de la caracterització de Streep, es va dur el Bafta al millor maquillatge i perruqueria.

La victòria d'Almódovar

Una de les sorpreses de la nit va ser el premi a la millor pel·lícula de parla no anglesa per a la pel·lícula La piel que habito , de Pedro Almodóvar, que competia amb la iraniana Nader y Simin, una separación , una de les favorites a l'Oscar. El director manxec, que no va ser a la gala que es va celebrar diumenge al Royal Opera House de Londres, començarà a l'estiu el rodatge d'un nou film: la comèdia Los amantes pasajeros .

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT