Publicitat
Publicitat

ARTS

El festival OFFF reuneix els gurus del disseny digital

2.500 persones assistiran a 70 conferències dels artistes més infuents al DHUB

"És el festival que nosaltres, que ens dediquem al disseny, ens agradaria veure com a públic", diu el director d'art Hector Ayuso, fundador de l'OFFF. La definició oficial diu que és un festival de cultura i disseny digital que tindrà lloc des d'avui i fins dissabte a la grapadora , el centre del Disseny Hub Barcelona (Dhub). Aquest museu encara per inaugurar serveix en realitat de macrocontenidor per encabir-hi, en el fons, tot el que tingui a veure amb creativitat i noves tecnologies.

En només 13 edicions l'OFFF s'ha convertit en un gran aparador de les noves tendències internacionals dels camps del disseny, la publicitat, el cinema, l'animació, la televisió i l'art editorial, entre altres. El contingut són una setantena de xerrades, tallers i activitats a càrrec d'artistes i emprenedors de tot el món que expliquen, en comptes del seu projecte exitós o la seva idea brillant, el procés creatiu i les tècniques que estan descobrint. I, a més, ho expliquen utilitzant els recursos audiovisuals més potents. "L'OFFF està a mig camí d'un congrés i un concert del Sónar. El que ens inspira cada any és el que portem al festival", diu Ayuso. Als nous gurus del disseny els troben a través de la xarxa, de contactes empresarials i fins i tot els descobreixen entre el públic del festival.

Els assistents a l'OFFF no són professional sinó majoritàriament neòfits curiosos amb "esperit festivaler". "El discurs dels convidats és més inspiracional que tècnic o didàctic", explica el director. El lema és Let's feed the future [Alimentem el futur]: el públic descobrirà com seran les campanyes de publicitat de les grans marques, noves tipografies, noves portades, cap on van els efectes especials cinematogràfics o com seran els videoclips dels hits del futur.

Les