Publicitat
Publicitat

L'OBRA D'ART MÉS CARA DE LA HISTÒRIA

La família reial de Qatar compra un Cézanne per 191 milions d'euros

La família reial de Qatar ha comprat una de les cinc versions de la pintura Els jugadors de cartes , de l'artista francès Paul Cézanne. El preu que han pagat, 191,6 milions d'euros, segons informa la revista Vanity Fair , la converteix en l'obra d'art més cara de la història.

Els detalls de la transacció no han transcendit, però amb la compra d'aquesta peça Qatar aconsegueix una de les obres d'art més importants de la pintura moderna. Existeixen quatre versions més d' Els jugadors de cartes , i són en grans museus d'arreu del món: el Metropolitan de Nova York, el Museu d'Orsay de París, el Courtauld de Londres i la Fundació Barnes de Filadèlfia.

La venda del quadre de Cézanne es va produir l'any passat, sempre segons la revista. Els membres de la família reial de Qatar, considerats ara com ara els més grans compradors d'art contemporani, van contactar amb el propietari, el magnat grec Georgios Embirikos, poc abans de la seva mort, el 2011. Els representants del seu llegat es van fer càrrec de les negociacions, durant les quals dos marxants, William Acquavella i, suposadament, Larry Gagosian, van oferir 220 milions de dòlars per la pintura. Aleshores la família reial en va oferir 250, tot i que podrien haver pagat fins a 300 milions de dòlars.

Fins ara, la quantitat més gran de diners desembutxacada per una obra d'art en una subhasta era de 81,9 milions d'euros, que es van pagar l'any passat pel retrat Nu, fulles verdes i bust fet per Pablo Picasso el 1932.

Amb l'adquisició de la pintura de Cézanne, la família reial de Qatar fa un pas més per aconseguir aplegar una gran col·lecció d'art al Pròxim Orient. Fins ara ja eren els propietaris d'obres d'Andy Warhol, Mark Rothko i Damien Hirst, que hauran de nodrir les sales del futur Museu Nacional de Qatar, un edifici, obra de Jean Nouvel, la inauguració del qual està prevista per al 2003.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT