Publicitat
Publicitat

El contagiós virus mortal de Steven Soderbergh

Steven Soderbergh fa una nova lectura del cinema de catàstrofes a Contagio , una cinta que especula amb la possibilitat d'una epidèmia a escala global d'un virus similar a la grip aviària, però amb una diferència important: aquest sí que és mortal. Soderbergh multiplica el punt de vista: la família de la primera víctima, el bloguer que denuncia el govern i treu profit de la catàstrofe, els científics que lluiten per descobrir l'origen del virus i controlar l'avanç de la malaltia... Contagio posa de relleu la incapacitat de la societat per enfrontar-se a un enemic invisible, sigil·lós i mortal, que no distingeix entre rics i pobres. I tot això ho explica Soderbergh amb una fredor quirúrgica, quasi documental, ficant la càmera als despatxos dels buròcrates i els científics i fugint de l'imaginari habitual de la catàstrofe, de les muntanyes de cadàvers. El més terrorífic de Contagio (que s'estrenarà el 14 d'octubre a les sales comercials), una cinta que no convida a identificar-se amb els personatges -Gwyneth Paltrow i Kate Winslet cauen com mosques-, és la versemblança del que descriu: l'estreta línia que separa la civilització del caos, la fragilitat de la societat.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT