Publicitat
Publicitat

TEATRE

Un còmic amb heroïna xinesa molt entretingut

Nascuts i crescuts entre els bolquers del cicle Radicals del Teatre Lliure, ja desaparegut, i amb encerts ( Democràcia ) i errades, Nao Albet i Marcel Borràs han trobat en l'obra de Jaume Piquet i en el gènere del grand guignol -és a dir: morbo i mort- l'espai ideal per alliberar el seu talent amb l'avantatge de tenir una estructura dramàtica prèvia que, si més no, els ha guiat. La monja enterrada en vida té a veure amb el món del còmic i seria molt diferent si els directors no haguessin tingut la feliç idea de convertir la protagonista en una xinesa que, a més, ens parla amb l'agradable cadència d'aquesta llengua. Shang Ye, que fa sis anys que és a Barcelona i ve del sud de la Xina, és sens dubte la gran troballa d'un espectacle ben treballat i entretingut, tot i que demanaríem als directors que acabin d'arrodonir el final de l'obra, que es nota curt d'assajos. La monja xinesa tancada en un misteriós convent per un pare que la vol separar del seu jove amant és un descobriment tant per la idea en si mateixa com per la presencia escènica i les virtuts interpretatives d'aquesta jove, incloses les lluites de kungfu, força ben coreografiades. A més, el conte que ens explica, sigui o no xinès, ho sembla: té tot l'encant de la saviesa xinesa i en la seva veu ressona com un text llegendari, com una faula cruel. En una magnífica escenografia -que aconsegueix crear el pati d'un convent tenebrós amb caixes de fruita-, la resta d'intèrprets viuen la història amb una espontaneïtat i vitalitat molt teatral. A la fi, doncs, un espectacle que ratifica el talent i l'atreviment d'aquest parell de creadors. Ja ho veuen, La Seca fa història acollint la primera producció amb actriu xinesa del teatre a Barcelona.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 10/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT