TEATRE MUSICAL
Cultura 11/11/2011

La brillantina de 'Grease' torna a lluir a la cúpula de les Arenes

La cúpula de les Arenes s'estrena com a sala de teatre de gran capacitat amb el musical Grease. Edurne i Jordi Coll protagonitzen de nou un muntatge que va arrasar a la cartellera tot just fa cinc anys.

Laura Serra
2 min

Barcelona.Sempre és bon moment per reprogramar un musical d'èxit assegurat. Això deu haver pensat el productor Joan Lluís Goas abans d'embarcar-se en la nova posada en escena de Grease. El musical està avalat per l'èxit de taquilla -per més d'un milió d'espectadors i gairebé 5 anys d'explotació des que es va estrenar la temporada 2006-07 al Teatre Victòria- i per unes cançons arxiconegudes i irresistibles. Però tornar a posar en solfa l'obra ha costat 2,5 milions d'euros i ha requerit la construcció d'un teatre sota la cúpula del centre comercial Arenas, que s'ha estrenat com a sala de gran format, amb una platea de 1.500 localitats.

La coreògrafa Coco Comín i el músic Manu Guix repeteixen en la direcció de l'espectacle -de l'anterior muntatge només hi falta el director Ricard Reguant. També repeteix protagonisme la cantant Edurne (ex-Operación Triunfo), que interpreta Sandy, al costat del Danny Zucko, Jordi Coll (protagonista de Hair). La resta de la companyia, 33 actors i ballarins i 6 músics en directe cada vespre, es va escollir en un càsting en què van assistir-hi unes 600 persones. "Quan una obra té una llarga trajectòria es va deformant, hi ha desviacions. I el que hem fet és tornar-ho a posar tot al seu lloc, al guió original [de Jim Jacobs i Warren Casey]", explica Coco Comín.

Grease es va estrenar el 1971 en un teatre d'aficionats i d'allà va acabar sent un èxit esclatant a Broadway i a tot el món. L'obra retratava l'estil de vida dels joves dels 50 amb unes cançons brillants i enganxoses que barrejaven rock'n'roll, bugui-bugui i pop. La famosa pel·lícula va venir després: el 1978 una virginal Olivia Newton-John i un John Travolta amb pantalons arrapats i mitjons blancs van elevar la popularitat dels Summer nights i You're the one that I want a la màxima potència. "El nostre camí ha estat sempre seguir la pel·lícula. Que la gent que vingui reconegui les cançons, que gaudeixi amb els temes de sempre", afirma Manu Guix. Tot i que Comín apunta que "és un musical de factura catalana, amb les nostres aportacions, no és una franquícia". Ara bé, el Greased lightening es balla com pertoca. Els principals canvis respecte a l'anterior muntatge són l'afegitó de dues cançons que al film quedaven en segon pla i la retallada de la durada del muntatge a les 2 hores i mitja. "Quan acaba, la gent torna a casa contenta i enèrgica; al final rugeixen a les butaques", assegura Comín. Ja han començat les funcions, tot i que l'estrena oficial serà dimarts dia 15.

L'espectacle té previst estar en cartell poc més de dos mesos, fins al 22 de gener, una estada molt curta per amortitzar la inversió. Després té previst fer temporada a Madrid i gira per Espanya, per tornar-se a menjar els torrons a Barcelona el 2012. D'aquesta manera podrien treure rendiment a una altra singularitat d'aquesta producció: la doble versió catalana i castellana. Com si es tractés d'un blockbuster de cinema, els productors han apostat per esquitxar la cartellera amb un parell de funcions catalanes a la setmana -en una versió adaptada per Roser Batalla i Roger Peña i protagonitzada per Coll i la cover Diana Roig-. Els horaris també són poc convencionals, cada tarda a les 06.30 h i només als vespres el cap de setmana, cosa que servirà per atreure públic jove i escoles a les Arenes.

stats