Cultura 01/12/2014

Els artistes visuals demanen més transparència i bones pràctiques al Casal Solleric

També denuncien la mala praxi institucional en la beca Shiraz, atorgada pel CAC Ses Voltes i l'Institut d'Estudis Baleàrics

2 min
Els artistes visuals reclamen per al Casal Solleric "una programació transparent, amb uns criteris objectius i professionals, que respecti els principis de concurrència públics i les bones pràctiques per als creadors

Els artistes visuals reclamen per al Casal Solleric "una programació transparent, amb uns criteris objectius i professionals, que respecti els principis de concurrència públics i les bones pràctiques per als creadors (pagament d'honoraris i de producció), amb l'objectiu d'incentivar la producció del sector de les arts visuals a Palma i a Mallorca".

El model per a la programació del Casal Solleric que defensa l'AAVIB (Associació d'Artistes Visuals de les Illes Balears) es basa en 4 punts fonamentals:

1) Màxima transparència en la selecció de les propostes.

2) Bones pràctiques i pagament tant d'honoraris com de les despeses producció als artistes.

3) Respecte pels principis de concurrència públics en la selecció de les propostes expositives. Això vol dir que tant els artistes com els comissaris puguin accedir lliurement a exposar o desenvolupar projectes en els diferents espais dels quals disposa el Casal Solleric. Aquest punt també evita que la direcció pugui triar propostes a dit.

4) Revisió i valoració dels projectes per part d'un comitè d'experts amb uns criteris objectius de selecció.

L'objectiu d'aquesta proposta "és el d’establir un full de ruta per al Casal Solleric que el converteixi en un centre dinàmic i obert, que miri cap al futur i on els artistes puguin interactuar i presentar projectes sense la necessitat d'anar de la mà d'un comissari".

Mala praxi institucional a la beca Shiraz

L’Associació d’Artistes Visuals de les Illes Balears també ha presentat un escrit en el qual "denuncia la mala praxi institucional en la beca Shiraz, atorgada pel CAC Ses Voltes i l'Institut d'Estudis Baleàrics". L'ajuda estava dirigida a professionals del sector cultural que desitjassin desenvolupar un projecte artístic a l'Iran i cobria el viatge i l'estada, d'entre un i quatre mesos, a una de les cases històriques de l'època Qajar a Shiraz pertanyent a la col·lecció Endjavi-Barbé Projects.

Aquesta convocatòria va ser contestada per les artistes balears Patricia Almarcegui, Clara Carbajal, Alelí Mirelman i Tere Recarens, però "la falta de comunicació i la desídia manifesta dels centres col·laboradors va fer que els tràmits s'allargassin, la qual cosa va produir finalment la denegació de la beca". L'AAVIB vol donar "tot el suport a les artistes perjudicades i denunciar la mala praxi de l'Administració". Per aquest motiu, "reclama a les entitats públiques transparència en el procés de la citada beca, la publicació de la resolució i l'abonament de les despeses pendents de pagament".

L'AAVIB entén que la denegació de la beca ha estat accentuada per una mala gestió dels canvis i transicions que ha patit la direcció del CAC Ses Voltes i de l'Institut d'Estudis Baleàrics.

stats